شناسهٔ خبر: 161673 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا سوم فروردین ۱۴۰۳ انجام شد؛

اعزام و پذیرش حدود ۷۸۳ هزار مسافر از فرودگاه‌های کشور تا سوم فرودین

نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از اعزام و پذیرش ۷۸۲ هزار و ۸۹۲ مسافر از فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت در باز زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا سوم فروردین ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  روابط ‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ رضا نخجوانی معاون وزیر و مدیرعامل این شرکت اظهار کرد: در بازه ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ تا دوم فرودین ماه سال ۱۴۰۳، قریب به ۷۸۰ هزار مسافر در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت اعزام و پذیرش شده‌اند و فرودگاه مهرآباد همچنان پیشتاز اعزام و پذیرش مسافر در میان تمامی فرودگاه‌های کشور است.

نخجوانی گفت: طبق اطلاعات دریافت شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی، از آغاز عملیات نوروزی از تاریخ ۲۴ اسفند تا دوم فرودین ماه سال ۱۴۰۳، تعداد ۷۸۲ هزار و ۸۹۲ مسافر از فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت اعزام و پذیرش شده‌اند.

وی افزود: طی این مدت شش هزار و ۷۴۹ نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌ها انجام شده است.

نخجوانی گفت: در فرودگاه بین المللی مهرآباد که عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور را در اختیار دارد در تاریخ دوم فروردین شاهد انجام ۳۰۶ نشست و برخاست و همچنین اعزام و پذیرش ۳۶ هزار و ۷۲۰ مسافر بودیم.

به گفته وی مهرآباد در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا دوم فروردین نیز دو هزار و ۶۵۷ نشست و برخاست و ۳۱۸ هزار و ۷۲۰ مسافر را اعزام و پذیرش کرد و از این نظر پیشتاز بود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران همچنین گفت: فرودگاه بین‌المللی مشهد نیز با اعزام و پذیرش ۱۷۰ هزار و ۱۸۱ مسافر و یک هزار و ۲۵۸ نشست و برخاست رتبه بعدی را در ترافیک فرودگاه‌های کشور از آن خود دارد.