شناسهٔ خبر: 163725 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای مسکن استان مصوب شد؛

اتمام عملیات آماده سازی ۴۷ سایت نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی تا شهریورماه سال جاری

اولین جلسه شورای مسکن خراسان جنوبی در اولین جلسه شورای مسکن خراسان جنوبی در سال جاری مصوب شد عملیات آماده سازی ۴۷ سایت نهضت ملی مسکن در استان تا شهریورماه به اتمام برسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان‌جنوبی)؛ میرمحمد مودی مدیرکل راه و شهرسازی و دبیر شورای مسکن استان در اولین جلسه شورای مسکن خراسان‌جنوبی در سال جاری تأکید کرد: بر اساس جدول زمان بندی آماده سازی همه ۴۷ سایت نهضت ملی مسکن خراسان‌جنوبی تا شهریور ماه سال جاری باید به اتمام برسد.

مودی با تأکید بر تسریع در روند ایجاد زیرساخت‌های سایت‌های نهضت ملی مسکن استان اظهار کرد: همه بانک‌هایی که در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن در استان مشکل دارند، به دبیرخانه شورای مسکن اعلام کنند تا پیگیری لازم برای حل آن از مرکز انجام شود.

وی با ارائه گزارش آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن گفت: در طرح نهضت ملی مسکن ۱۲۱ هزار و ۷۹۵ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۲ هزار و ۷۶۴ نفر تأیید نهایی شده‌اند.

مودی با بیان اینکه تاکنون تأمین زمین برای ۶۰ هزار و ۹۶۲ واحد انجام شده و ۲۰ هزار و ۱۷۱ واحد نیز دارای پروانه ساختمانی هستند، افزود: از این تعداد ۱۲ هزار و ۴۲۷ واحد در مرحله اتمام فونداسیون، هشت هزار و ۳۶۰ واحد به مرحله اتمام اسکلت و سقف، ۲ هزار و ۴۴۹ واحد به مرحله اتمام نازک کاری و هزار و ۵۴۲ واحد به مرحله اتمام عملیات ساختمانی رسیده است.

به گفته وی؛ در راستای تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن تعداد ۴۸ سایت به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ هکتار به محدوده شهرهای استان الحاق شده که تعداد ۳۹ سایت طرح تفکیکی و آماده‌سازی آن مصوب و توسط مجریان در حال آماده‌سازی است.

 مودی با بیان اینکه ۲۴ هزار و ۳۰۳ نفر در استان برای دریافت تسهیلات مسکن به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند، تصریح‌کرد: از این تعداد سه‌هزار و ۳۴۸ نفر در انتظار تعیین شعبه و هشت هزار و ۸۹۰ واحد نیز قرارداد منعقد کرده‌اند.

دبیر شورای مسکن استان در زمینه عملکرد بانک‌ها در تسهیلات خودمالکی شهری نیز خاطرنشان کرد: دو هزار و ۴۴۹ نفر در این خصوص برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که همه آنها تعیین شعبه شده و هزار و ۳۵۷ نفر نیز انعقاد قرارداد دارند.