شناسهٔ خبر: 165081 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

مشکلات تکمیل آزادراه پیامبر اعظم(ص) رفع می‌شود

جلسه وزیر راه و شهرسازی در جلسه راهبردی کاهش تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مشکلات تکمیل آزادراه پیامبر اعظم(ص) رفع می‌شود، گفت: شریک کار این آزادراه، یکی از بانک‌های کشور است که بنا به دلایلی، اهتمام به اجرای روکش و بهسازی آن را نداشته و ما نیز بر اساس قانون، اختیار ورود و رفع نواقص این مسیر را داریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۷ اردیبهشت ماه در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی حضور یافت و ضمن تشریح بخشی از سیاستپهای وزارتخانه در این بخش برای استان، نظرات مسئولان استان را در خصوص پروژه های در حال انجام مورد بررسی دوباره قرار داد.

وزیر راه شهرسازی با بیان اینکه برای رفع مشکلات آزادراه پیامبر اعظم (ص) دستور لازم داده شده است، گفت: شریک کار این آزادراه، یکی از بانک‌های کشور است که بنا به دلایلی، اهتمام به اجرای روکش و بهسازی آن را نداشته و ما نیز بر اساس قانون، اختیار ورود و رفع نواقص این مسیر را داریم.

بذرپاش در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی، با اشاره به بازدیدهای خود از محورهای مواصلاتی استان، اظهار کرد: باید هرچه سریعتر برای تکمیل این منابع عظیمی که در پروژه‌ها انبار شده و روز به روز قیمت تمام شده آن افزایش می‌یابد، اقدام کنیم.

وی افزود: سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد رشد داشته است و نزدیک ۱۵ میلیون تن بار در شبکه ترانزیتی طی این مدت جا به جا شده است. 

توان خود را برای کاهش نقاط حادثه‌خیز به کار می گیریم

وی به پروژه‌های جاده‌ای ایران با کشورهای همسایه در قالب پروژه ایران راه اشاره کرد و گفت: باید تمام تلاش خود را برای کاهش نقاط حادثه خیز و سوانح رانندگی به‌کار گیریم.

بذرپاش حضور مدیران بر سر پروژه‌ها را الزامی دانست و گفت: حضور مدیران بر سر پروژه‌ها مهم است چراکه حضور آن‌ها بر سر پروژه‌ها، اجرای پروژه ها را تسریع می‌کند.

وی قول مساعد داد تا زیرساخت‌های استان از لحاظ ریلی توسعه یابد.