شناسهٔ خبر: 165995 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل خبر داد؛

افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار

جابه‌جایی بیش از 58 میلیون تن کالا در استان اصفهان مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از افزایش ۸۱ درصدی صادرات کالا از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، کلیم اله وثوقی مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از پایانه مرز ی بیله سوار با بیان اینکه در یک ماه گذشته ۶۴ هزار و۵۹۹ تن کالا از مرز بیله سوار صادر شده گفت: این میزان کالا توسط ۳ هزار دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادرات شده است.

وی با اشاره به اینکه نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳۵ هزار و۷۳۱ تن کالا از مرز بیله سوار صادرات شده بود افزایش ۸۱ درصدی را شاهد هستیم تصریح کرد: عمده کالاهای صادر شده شامل کاشی، شیشه، سیب زمینی، سنگ‌های ساختمانی، انواع نمک و پروفیل است.

دبیر کمسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل‌ونقل استان اردبیل در یک ماه گذشته واردات ۲ هزار و۶۸۱ تن کالا را توسط ۱۳۰ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار یاد آور شد و اظهار کرد: نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود ۳ هزار تن کالا وارد شده بود کاهش ۹ درصدی را شاهد هستیم.

عضو شورای اداری استان اردبیل در مدت یاد شده از ترانزیت ورودی بیش از ۳۴ هزار تن کالا از مرز بیله سوار خبر داد و خاطرنشان شد: این میزان کالا توسط هزار و۵۰۶ دستگاه کامیون به‌صورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله سوار شده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل با بیان اینکه در یک ماه گذشته ۵۵ هزار و۶۹۳ تن کالا توسط ۲هزار و۵۵۳ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده ادامه داد: نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۴۶ هزار و۸۲۳ تن کالا ترانزیت خروجی شده بود افزایش ۱۹ درصدی را شاهد هستیم.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از این میزان کالا ۵۳ درصد توسط کامیون ایرانی،۳۹ درصد توسط کامیون آذری و ۸ درصد نیز توسط کامیون سایر ملیت‌ها ترانزیت خروجی شده است.

وثوقی در یک ماه گذشته تردد ۱۲ هزار و۲۳۴ دستگاه وسیله نقلیه ائم از پر و خالی را از مرز بیله سوار یاد آور شد و افزود: از این میزان ۶هزار و۴۷۵ دستگاه وارد و ۵ هزار و۷۵۹ دستگاه نیز از مرز خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده حدود ۱۲ هزار دستگاه کامیون و ۲۴۶ دستگاه اتوبوس از مرز بیله سوار تردد کرده اند گفت: در تردد وسیله نقلیه اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۶۲ دستگاه تردد کرده بود افزایش ۵۲ درصدی و در تردد وسیله نقلیه کامیون نیز ۳۱ درصد افزایش را شاهد هستیم.