شناسهٔ خبر: 166049 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد؛

رفع تصرف ۱۱۶ هکتار از اراضی دولتی به ارزش ۲۱۵۵ میلیارد تومان / ۲۴۵۰ مرحله گشت حفاظت از اراضی

رفع تصرف 116 هکتار از اراضی دولتی به ارزش 2155 میلیارد تومان فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل از رفع تصرف ۱۱۶ هکتار از اراضی دولتی به ارزش ۲۱۵۵ میلیارد طی سال گذشته در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، سرهنگ مهدی نوظهور فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در تشریح عملکرد این یگان در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل در برخورد قاطع و قانونی با متخلفین و متعرضین به حریم زمین های دولتی و خلع ید کردن آنها و همچنین حفاظت از ارضی ملی موفق و پیشرو بوده است.

وی افزود: هرگونه دخل، تصرف و بهره برداری غیرقانونی اشخاص حقیقی و حقوقی از اراضی دولتی و ملی برابر قانون جرم تلقی شده و در مراجع قضائی قابل پیگیری است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل به اقدامات انجام گرفته اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۸۱ پرونده در محاکم دادگستری تشکیل و با اجرای ۵۱ حکم قضایی ۸۶ هکتار زمین دولتی به ارزش ۸۸۹ میلیارد تومان رفع تصرف شد.

وی گفت: اجرای ۲۴۵۰ مرحله گشت یگان حفاظت از اراضی و همچنین اجرای ۸۳ مورد رفع تعرض از ۳۰ هکتار زمین به ارزش ۱۲۶۶ میلیارد تومان از دیگر اقدامات یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ بوده است.

سرهنگ نوظهور تاکید کرد: طبق اعلام معاون وزیر و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن، یگان حفاظت از اراضی ملی استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ در بین ۳ استان برتر کشور قرار گرفت.

وی گفت: یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل در حوزه فرهنگ سازی و اقدامات پیشگیرانه، قدم های خوبی برداشته و با برگزاری جلسات متعدد با دهیاران و شورای روستاها و ساکنین اطراف شهرها با موضوع آشنایی آنان با قانون حفاظت از اراضی، تعداد ۱۸ هزار بروشور و تراکت چاپ و توزیع کرده است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در پایان ضمن قدردانی از اهتمام مدیرکل و معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی، فرماندهی انتظامی استان، مسئولین قضایی و دادستان مرکز استان گفت: مردم عزیز می توانند گزارش تخلفات مربوط به زمین خواری، ساخت و سازها و تصرفات غیرقانونی در زمین های دولتی را از طریق شماره پیامک ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ به کارشناسان یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اطلاع دهند.