شناسهٔ خبر: 166070 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دومین جلسه مسکن استان مطرح شد:

پیشرفت ۵۰ درصدی طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان سیستان و بلوچستان

سیستان دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان گفت: پیشرفت ۵۰ درصدی طرح های نهضت ملی مسکن در این استان اشتغال ۴۸ هزار و ۲۷۱ نفر را به همراه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، عطاء اله اکبری در دومین جلسه شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۳ گفت: ۴۶ هزار و۱۲۳ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مناطق روستایی و شهری این استان در حال ساخت است که ۳۹ هزار و ۴۷۵ واحد در مرحله اتمام فونداسیون، ۲۸ هزار و ۵۶۴ واحد به مرحله اسکلت و سقف، ۲۲ هزار و ۹۵واحد به مرحله سفت کاری و ۱۸ هزار و ۳۳۱ واحد نیز به مرحله نازک کاری رسیده است.

وی با بیان اینکه ۲۷۲ هزار و ۷۵۰ نفر از شهروندان سراسر سیستان و بلوچستان برای خانه‌دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند، افزود: تاکنون از مجموع نام نویسی کنندگان صلاحیت ۴۹ هزار و ۲۴۴ نفر برای انجام فرآیند اداری ساخت خانه در قالب نهضت ملی مسکن تایید شده است.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان افزایش تولید مسکن را از مولفه‌های مهم تحقق شعار سال، یعنی جهش تولید با مشارکت مردم دانست و تصریح کرد: با توجه به آثار مثبت اجتماعی واحدهای ویلایی، تاکنون زمین برای ساخت ۱۹ هزار و ۵۳۵ واحد ویلایی در استان به متقاضیان گرامی واگذار شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: عدم ساخت و ساز ظرف مدت سه ماه از تاریخ واگذاری زمین، موجب ابطال قرارداد واگذاری زمین واحدهای ویلایی طرح نهضت ملی مسکن استان می شود.

محمد کرمی افزود:همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان که در احداث و تکمیل مجموعه‌های طرح نهضت ملی مسکن ملی نقش دارند بایستی بستر لازم را برای تسهیل و تسریع در ساخت این واحدها فراهم کنند.

وی با بیان اینکه عملیاتی کردن تعهدات طرح نهضت ملی مسکن باید مهمترین اولویت عمرانی همه فرمانداران استان باشد، تاکید کرد: برنامه ریزی های لازم برای پایش مستمر و دوره ای از اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام و تصمیمات لازم در محل هر طرح متناسب با شرایط آن طرح گرفته شود.

استاندار سیستان و بلوچستان مهمترین رسالت مدیران را گره گشایی از کار مردم برشمرد، گفت: با توجه به نیاز شهرهای حوزه سیستان به زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اراضی مازاد دستگاههای اجرایی منطقه شناسایی و برای تعیین تکلیف اجرای طرح معرفی شود.

کرمی با بیان اینکه هیچ دستگاهی نباید برای جهادی که در توسعه ساخت مسکن شروع شده، کوتاهی کند، تاکید کرد: همه دستگاه‌ها اعم از بانک‌ها و سازمان‌های مرتبط با زیرساخت‌های مسکن در استان باید پای کار باشند تا لحظه‌ای درنگ نشود.

وی از پرداخت بیش از ۴۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به حساب سازندگان مسکن در این استان خبر داد و افزود: همراهی و کمک بانکها در پیشبرد این طرح موجب امیدآفرینی و افزایش کیفیت ارائه خدمات به مردم است و با توجه اهمیت تسهیلات بانک‌ها در مسیر پیشرفت استان، باید برای تضمین وام ها این طرح مهم ملی شرایط مناسب قرار داد.