شناسهٔ خبر: 166456 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تخصیص ۳۲۳ تن قیر رایگان به شهرداری‌ چایپاره

آذربایجان غربی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در راستای آسفالت معابر خاکی محدوده‌های طرح نهضت ملی مسکن و بازآفرینی شهری مصوب شهرستان چایپاره ۳۲۳ تن قیر رایگان از سال ۱۴۰۰ تاکنون به شهرداری‌ها چایپاره واگذار شده است. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، رسول عطائی در جلسه بررسی طرح‌های راه و شهرسازی در شهرستان چایپاره که در سالن جلسات شهرداری این شهر برگزار شد، گفت: ارزش ریالی این میزان قیر تخصیصی بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی بیان کرد: رویکردهای بازآفرینی شهری با هدف توزیع عادلانه و توسعه استاندارد خدمات و سرانه‌های شهری تعیین شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: با تخصیص قیر رایگان باید معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی شهری آسفالت شده است.

عطائی در خصوص طرح نوسازی مساکن بافت فرسوده، افزود: برنامه ۲ ساله بازآفرینی شهری برای نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری در چایپاره ۲۸۳ واحد است.

وی افزود: ثبت پروانه‌های ساختمانی در سامانه ستاد ملی، اطلاع رسانی بسته‌های تشویقی در رسانه‌ها و محل نماز جمعه به مردم، ارائه تخفیفات پروانه‌های ساختمانی و خدمات نظام مهندسی از مسائل مورد تاکید و قابل پیگیری در شهرستان است.

عطائی بیان کرد: بررسی مسائل و مشکلات حوزه بازآفرینی به خصوص خدمات رسانی به سکونتگاه‌های غیر رسمی خارج از محدوده در کانون توجه راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی قرار دارد.