شناسهٔ خبر: 166484 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت راه‌آهن خبر داد؛

برنامه راه‌آهن برای تامین یک‌هزار لکوموتیو در برنامه هفتم توسعه با اولویت تولید داخل

میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از برنامه شرکت راه‌آهن برای تامین یک‌هزار لکوموتیو با اولویت تولید داخل طی برنامه هفتم توسعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست تقدیر از برترین‌های حوزه ایمنی ریلی در گفتگو با خبرنگاران به بخشی از سؤالات در این حوزه پاسخ داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سؤال خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در این موضوع که با توجه به صدور مجوز ثبت سفارش واردات لکوموتیو و واگن در قانون برنامه هفتم توسعه برنامه شرکت راه‌آهن در این خصوص پیش از ابلاغ قانون از سوی رییس‌جمهور چیست و مقرر است تا چه میزان لکوموتیو و واگن با توان داخل و چه میزان از طریق واردات وارد شبکه ریلی کشور شود؟ گفت: در حوزه واگن و به ویژه واگن باری توان داخل پاسخگوی نیاز کشور است. در این بخش نیازی به واردات نداریم و شرکت‌های داخلی برای تولید واگن توانمندی لازم را دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در خصوص تعداد لکوموتیو با توجه به قانون برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه منتظر هستیم تا بر اساس آن اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در تامین لکوموتیو موردنیاز توجه به قدرت و قابلیت اطمینان در اولویت است، تصریح کرد: برنامه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزایش تولید لکوموتیو است.

صالحی با بیان اینکه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص لکوموتیو هم به واردات و هم به توان تولید داخل و استفاده از ماده ۱۲ و بهره‌مندی از توان بخش خصوصی توجه دارد، توضیح داد: شرکت‌های داخلی فراوانی هستند که در دو سال گذشته در خصوص تولید لکوموتیو فعالیت کردند و در این خصوص شرکت مپنا ۴۰ لکوموتیو تولید کرده است که این توان باید تقویت شود.

وی با تاکید بر اینکه نیاز به از رده خارج کردن برخی از لکوموتیوها در کشور وجود دارد، گفت: در طول برنامه هفتم توسعه تامین یک‌هزار لوکوموتیو با اولویت تولید داخل در برنامه است که بخشی از آنها جایگزین لکوموتیوهای فعلی خواهد شد.