شناسهٔ خبر: 166571 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

افزایش ۱۹ درصدی بارگیری در راه آهن آذربایجان

محمدرضا قربانی مدیرکل راه‌آهن آذربایجان مدیرکل راه‌آهن آذربایجان از افزایش ۱۹ درصدی بارگیری در راه آهن آذربایجان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز، محمدرضا قربانی مدیرکل راه‌آهن آذربایجان گفت: در سال جاری ۱۵۹ هزار تن بارگیری در این اداره کل انجام شده که نسبت به ۱۲ ۱۳۲ هزار تن مدت مشابه سال قبل، ۱۹ درصد رشد دارد.

قربانی افزود: عملکرد این اداره کل در شاخص تن کیلومتر مرزی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ رشد داشته است بطوریکه تن کیلومتر مرزی این اداره کل از۶۶ میلیون و ۵۴۹ هزار تن کیلومتر در سال گذشته با ثبت رکورد ۷۳ میلیون و ۳۷ هزار، رشد ۱۰ درصدی نشان می‌دهد.

وی میزان بار جابه‌جا شده از طریق خطوط ریلی منطقه آذربایجان در سال جاری را ۲۰۸ هزار و ۹۰۵ تن اعلام و عنوان کرد: این رقم رشد ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

مدیرکل راه آهن آذربایجان از رشد ۱۳ درصدی تن کیلومتر بار خالص حمل شده خبر داد و گفت: در این شاخص، عدد ۷۱ میلیون و ۲۵۲ هزار تن کیلومتر ثبت شده است.

وی یادآوری کرد: این میزان، در مدت مشابه سال قبل ۶۳ میلیون تن کیلومتر بود.

مدیرکل راه آهن آذربایجان همچنین اعلام کرد: در مدت یک ماهه نخست سال جاری ۱۸۰ هزار و ۹۰۰ مسافر از طریق ناوگان ریلی آذربایجان جابه‌جا شده است .

قربانی خاطرنشان کرد: از این تعداد مسافر جابه‌جا شده ۱۴۳ هزار و ۳۵ مسافر بین شهری و ۳۷ هزار و ۸۶۵ مسافر حومه‌ای است.