شناسهٔ خبر: 166582 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی زمینه‌های همکاری سازمان جهاددانشگاهی و اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی

1 در دیدار رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی با مدیرکل راه و شهرسازی استان، زمینه‌های همکاری مشترک میان دو ارگان بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در دیدار مشترک سید احمد موسوی مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی و علی اصغر فاتحی فر رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان آذربایجان شرقی و زمینه‌های همکاری مشترک میان دو ارگان بررسی شد.

موسوی در این دیدار با اشاره به قانون جهش مسکن، در خصوص راهکارهای قانونی اعطای مسکن به کارکنان سازمان جهاد دانشگاهی، گفت: پس از مطرح شدن قانون جهش مسکن این اتفاق عملاً غیر ممکن شد و تامین مسکن برای کارکنان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف فقط از طریق اراضی مازاد خود آن‌ها امکان‌پذیر است، مانند تفاهم‌نامه‌ای که در این مورد با دانشگاه‌های سراسری و آزاد برای مسکن اعضای هیات علمی انجام دادیم، مگر اینکه از طرف وزارت متبوعه دستور، اخذ و مکاتبه کنند و یا مانند افراد عادی ثبت نام کرده و در نوبت قرار بگیرند.

وی ادامه داد: پس از تامین زمین، راه و شهرسازی طی توافق با نهاد متولی اقدامات لازم برای آماده‌سازی اراضی را انجام خواهد داد.

فاتحی‌فر نیز در این دیدار به معرفی ظرفیت‌های این سازمان پرداخت و گفت: جهاد دانشگاهی زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت داشته و در ابتدای انقلاب، هدایت دانشگاه‌ها را عهدار بود، اما سپس رسالت‌های جدیدی مانند رسالت‌های علمی برای این نهاد عمومی غیردولتی، تعریف شد.

وی به فعالیت سازمان جهاد دانشگاهی استان در بخش‌های مختلف پژوهشی، فرهنگی، پزشکی و آموزشی اشاره و اظهار کرد: مرکز پزشکی و آزمایشگاه تشخیص طبی، مرکز درمان ناباروری، طب کار، طب پیشگیری، آزمایشگاه ژنتیک، مرکز انرژی‌های تجدید پذیر، پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی، خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، مرکز افکار سنجی (ایسپا) و... از جمله مراکز سازمان جهاد دانشگاهی استان هستند.

در این جلسه در خصوص برخی مشکلات مربوط به ساخت مجموعه بهداشتی، درمانی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی جهاد دانشگاهی بحث و بررسی شد که مدیرکل راه و شهرسازی نیز نسبت به برطرف کردن مشکلات موجود بر سر راه ساخت این مجموعه چندمنظوره به شرط پیگیری مستمر و مجدانه نماینده این سازمان، قول مساعد داد.

در پایان این دیدار همچنین راهکارهای تامین مسکن کارکنان سازمان جهاد دانشگاهی مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهادهایی در این خصوص ارائه شد.