شناسهٔ خبر: 166598 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی خبر داد؛

تشریح برنامه تحولی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی در ۱۴۰۳

مدیر مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: برنامه تحولی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سال۱۴۰۳ در ۶ محور انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آذربایجان شرقی اورجعلی علیزاده؛ مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: بهسازی و نگهداری محورهای شریانی و اصلی استان یکی از محورهای این برنامه است که عملیات اجرایی بهسازی ۴۵۰ کیلومتر از محورهای شریانی و اصلی استان با شرط تخصیص به‌موقع اعتبارات در دستورکار قراردارد.

اورجعلی علیزاده گفت: حذف، اصلاح و ایمن سازی نقاط پرحادثه مصوب و شناسایی شده دیگر محور مهم برنامه است که اصلاح ۱۶ نقطه پرحادثه در محورهای استان برای سال جاری برنامه ریزی شده‌است.

وی ادامه‌داد: بهسازی، احداث و توسعه راه‌های روستایی محور بعدی برنامه تحولی این اداره کل می‌باشد که براساس آن بهسازی، احداث و توسعه ۲۱۰ کیلومتر راه روستایی در سال جاری اجرا خواهد شد.

علیزاده با تأکید بر هدف نهایی اجرای برنامه‌ها در راستای ارتقای ایمنی تردد جاده‌ای گفت: هوشمندسازی و توسعه ITS در حمل و نقل جاده‌ای برنامه دیگری است که نصب و راه اندازی ۷۵ سامانه هوشمند جاده‌ای در محورهای مختلف استان در دستور کار این اداره کل در سال جاری قرار دارد.

وی اظهار کرد: بهسازی و توسعه مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی توسط بخش خصوصی دیگر محور برنامه تحولی است که بهره برداری از ۴ باب مجتمع خدماتی رفاهی در برنامه کاری سال جاری قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تکمیل و بهسازی و احداث و توسعه و تجهیز پایانه‌های مرزی را محور دیگر برنامه تحولی سال ۱۴۰۳ دانست که باهماهنگی دستگاه‌های ذیربط طی سال جاری انجام خواهد شد.