شناسهٔ خبر: 166615 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

۱۰۲ سامانه حمل‌ونقل هوشمند در جاده‌های بوشهر نصب می‌شود

فخاران بوشهر رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: در راستای هوشمندسازی و ارتقای ایمنی، ۱۰۲ سامانه حمل‌ونقل هوشمند در سطح راه‌های این استان نصب و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، منصور فخاران، رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور، در حاشیه بازدید از مرکز مدیریت راه‌های استان بوشهر، با بیان این که ۱۰۲ سامانه حمل‌ونقل هوشمند در سطح راه‌های این استان نصب و راه‌اندازی می‌شود، گفت: اکنون ۱۵۲ سامانه حمل‌ونقل هوشمند جاده‌ای نظیر ترددشمار، دوربین‌های ثبت سرعت و نظارتی، تابلوهای متغیر و توزین در حال حرکت در راه‌های ارتباطی استان فعال است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ۵۲ سامانه تا شهریورماه و ۵۰ سامانه دیگر هم تا پایان سال جاری به مجموع سامانه‌های استان اضافه خواهد شد.

فخاران اظهار کرد: رویکرد سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند است که استان بوشهر به دلیل اهمیت بالای حمل‌ونقلی که به‌واسطه استقرار صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و بنادر دارد، دراین‌خصوص بیش‌ازپیش موردتوجه خواهد بود.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ۲۰۰۰ سامانه جدید به سامانه‌های موجود مرکز مدیریت راه‌ها در محورهای مواصلاتی کشور افزوده خواهد شد و تلاش داریم از ابتدا تا انتهای جابه‌جایی بار و مسافر به طور هوشمند قابل‌رصد باشد.

گفتنی است بازدید از سامانه‌های هوشمند جاده‌ای، مرکز مدیریت راه‌های استان و حضور در نشست شورای اداری راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از جمله برنامه‌های سفر یک‌روزه رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور به استان بوشهر بود.