شناسهٔ خبر: 166626 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در استان جهت تامین حمل‌ونقل مناسب در ایام سفرهای اربعین

كمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی(ع) معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در استان جهت تامین حمل‌ونقل مناسب در ایام سفرهای اربعین تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، محمدعلی صلواتی معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان در حاشیه جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی (ع) با اشاره به اهمیت برگزاری و استمرار جلسات هماهنگی ستاد اربعین گفت: در راستای هم‌فکری، هم‌اندیشی و ارائه بهتر خدمات به مسافرین، جلسات کمیته حمل‌ونقل ستاد زودتر از موعد و در ابتدای سال و با فاصله حدود چهارماهه تا اربعین حسینی آغاز شد تا تحقق اهداف مورد نظر، تسهیل شود.

صلواتی ادامه داد: با توجه به کمبود قالب توجه ناوگان اتوبوسی فعال در بخش جاده‌ای، همچون سنوات گذشته، صنایع بزرگ استان در تامین ناوگان مورد نیاز همکاری لازم را معمول کنند.  

وی تصریح کرد: به کلیه دستگاه‌ها و بخش‌های درگیر در بحث حمل‌ونقل اربعین اعلام شد ضمن آسیب‌شناسی اقدامات سنوات گذشته، نسبت به ارائه پیشنهادات راهگشا در راستای ارائه خدمات بهتر به عاشقان حسینی (ع) اقدام کنند.

صلواتی با بیان اینکه تقریباً کمتر از چهار ماه دیگر تا آغاز سفرهای اربعین فرصت داریم، اضافه کرد: هرساله در پایانه‌ها و مرزها شاهد افزایش شور و اشتیاق زائران برای حضور در این سفر معنوی هستیم و در استان اصفهان با توجه به بافت مذهبی خاص آن، سفرهای اربعین زودتر از سایر استان‌های دیگر در کشور آغاز می‌شود و بعضاً بیش از ۲۰ روز مانده به اربعین، اعزام زوار آغاز می‌شود.

وی تاکید کرد: در سال گذشته علی‌رغم اینکه کمتر از حدود ۱۰ درصد زوار اربعین کشور اصفهانی بودند، لیکن در حوزه اعزام زوار از طریق ناوگان عمومی با اعزام بیش از ۱۵۰ هزار زائر به وسیله بیش از ۵۰۰۰ سفر ناوگان، بالغ بر حدود ۱۵ درصد اعزام به استان اصفهان اختصاص داشته که نشان از حجم قابل توجه خدمات‌دهی ناوگان عمومی به زوار اصفهانی در قیاس با سایر استان‌های کشور دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۲۵ درصد افزایش اعزام داشته‌ایم که این موضوع نیز  نشان دهنده این است که در سال جاری نیز باید با قوت آمادگی و تمهیدات لازم برای سهولت سفرهای اربعین اندیشیده و کلیه  ظرفیت‌های استان برای پیشبرد اهداف به‌کارگیری شود.

صلواتی اضافه کرد: در راستای تامین شرایط حمل‌ونقل عمومی مناسب برای سفرهای اربعین، عمده کار بر دوش ناوگان‌های اتوبوسی بوده و پس از آن از سایر ظرفیت‌ها، نظیر مینی بوس، ون و سواری استفاده گردد و در سال گذشته حتی در مرز مهران نیز جایگاه ویژه‌ای برای تاکسی‌های اینترنتی در نظر گرفته شد.

صلواتی با اشاره به اهمیت تامین سوخت ناوگان حمل و نقل برای سفرهای اربعین، گفت: برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی جهت‌عدم بروز مشکل در طول سفرها در حال انجام است. وی همچنین بر تامین اماکن مناسب استراحتی در طول مسیر از جمله مجتمع‌های خدماتی-رفاهی، هلال احمر و موکب‌های مردمی در نقاط ایمن، تاکید کرد.

معاون حمل‌ونقل جاده‌ای استان افزود: در راستای تامین ایمنی مسیرها، علاوه بر اقدامات اصلاحی، پلیس راه استان نیز به صورت ویژه کنترل و نظارت‌های لازم در طول مسیرها را اعمال خواهد نمود. همچنین به منظور ارائه خدمات بهتر به زوار و رفع نواقص فنی ناوگان‌های اتوبوسی در طول مسیرهای استان، استقرار اتوبوس امداد در راهدارخانه نوغان در محور  داران-الیگودرز در دستور کار است.

وی در پایان گفت: مهم این است که در قالب کمیته حمل‌ونقل ستاد اربعین، کلیه دستگاه‌های مربوطه و بخش‌های فعال صنفی با حداکثر توان و با استفاده از کلیه ظرفیت‌ها، نسبت به تامین امکانات و رفع موانع اقدام کنند تا بتوان بهترین خدمات را به زوار حسینی ارائه کرد.