شناسهٔ خبر: 166755 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نگهداری و حفظ مبلمان جاده‌ای نقش مهمی در کاهش تصادفات جاده‌ای دارد

نگهداری و حفظ مبلمان جاده ای نقش مهمی در كاهش تصادفات جاده ای دارد مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان در خصوص بحث کاهش تصادفات گفت: پشتیبانی، نگهداری و حفظ مبلمان جاده‌ای در جهت ایمن سازی جاده‌ها بسیار موثر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، علی عبداللهی اظهار داشت: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، حیطه و گستره بزرگی از خدمات را بر عهده دارد که از ساخت راه‌های روستایی، احداث تقاطع‌های هم‌سطح گرفته تا بحث‌های حمل و نقل جاده‌ای، ترافیک و حمل و نقل هوشمند از جمله این اقدامات و خدمات هستند.

عبداللهی افزود: روکش آسفالت، خط کشی، نصب جداکننده‌های نیوجرسی، نصب انواع تابلوهای هشداردهنده، ایمن سازی نقاط حادثه خیز، شانه سازی، اصلاح قوس‌ها و ترانشه برداری، انتظامی و اطلاعاتی در سطح کلیه محورها از دیگر اقدامات این اداره کل است.

وی تصریح کرد: محور کرمان_ بم با وجود دوبانده بودن و مجهز به سیستم‌های هوشمند، پاسگاه‌های پلیس راه، چند راهدارخانه و ایمن سازی محور، متاسفانه پرتصادف‌ترین و پر تلفات ترین محور با اختلاف زیادی نسبت به بقیه محورهای استان است لذا بایستی چاره اندیشی شود تا با اقدامات نوین و استفاده از سیستم‌های هوشمند ایمنی راه‌ها جاده‌ها برقرار شود.

عبداللهی در خصوص نصب سامانه‌های هوشمند جاده‌ای خاطرنشان کرد: به زودی تعدادی سامانه حمل و نقل هوشمند جاده‌ای، دوربین‌های ثبت تخلفات، ترددشمار و دوربین‌های عکس برداری در محورهای سطح شرق استان کرمان نصب خواهد شد که امیدواریم با اجرای این سامانه‌ها شاهد افزایش ضریب ایمنی در محورها و کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان اظهار داشت: در حوزه راهداری نیز پروژه‌های زیادی در خصوص روکش آسفالت تعریف شده که به زودی اجرا می‌شوند که در این راستا وضعیت ایمنی شرق استان هم بهتر خواهد شد.

عبداللهی در پایان یادآور شد: بازسازی پلیس راه بم در اولویت و دستور کار قرار گرفته است، مناقصه آن در حال برگزاری است همچنین اعتبار پاسگاه پلیس راه ریگان و سه راهی گنبکی مصوب شده و به زودی عملیات اجرایی آن نیز شروع می‌شود.

این نشست با حضور مدیر کل و رؤسای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، حسین سعیدنیا فرماندار فهرج، مجید امینیان فرماندار گنبکی، جمعی دیگر از مسئولین شهرستان‌های یاد شده به منظور طرح و پیگیری برخی از مشکلات شهرستان‌های جنوبی استان برگزار شد.