شناسهٔ خبر: 166854 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تعمیر و احیای ۲۴ دستگاه چراغ چشمک‌زن در نقاط پرحادثه شهرستان ایجرود

راهداری زنجان رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ایجرود از تعمیر و احیای ۲۴ دستگاه چراغ چشمک‌زن به منظور افزایش ایمنی در نقاط پرحادثه و مناسب‌سازی تقاطع‌ها در ۸۰ کیلومتر از محور زنجان _بیجار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، رسول ایمانی‌تبار، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ایجرود اظهار کرد: در راستای افزایش ضریب بهره‌وری و صیانت از تجهیزات ایمنی، همه‌ساله نگهداری از سیستم‌های روشنایی و چراغ‌های راهنمایی واقع در سطح راه‌های شهرستان در دستور کار اداره قرار می‌گیرد. 

وی افزود: با توجه به‌گستره وسیع سیستم‌های روشنایی و همچنین تعداد چراغ‌های راهنمایی واقع در سطح راه‌های شهرستان و ضرورت بهره‌وری حداکثری و صیانت از تجهیزات مربوطه، همه‌ساله قراردادی در قالب نگهداری از این تجهیزات منعقد می‌شود. 

ایمانی‌تبار خاطرنشان کرد: در همین راستا، به‌روزرسانی ۲۴ دستگاه چراغ راهنمایی چشمک‌زن در ۸۰ کیلومتر از محور زنجان_بیجار صورت گرفت. 

وی نصب باطری، صفحه سولار و ماژول را از اقدامات صورت گرفته در این خصوص دانست و عنوان کرد: اعتبار مورد نیاز از محل قراردادهای نگهداری چراغ‌های چشمک‌زن تامین شده است. 

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ایجرود ضمن یادآوری اینکه رعایت کامل جوانب ایمنی توسط رانندگان مهم‌ترین عامل در کاهش حوادث جاده‌ای است، گفت: هدف نهایی بسیج امکانات و همچنین بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌های انسانی مجموعه‌های تابعه، تامین ایمنی راه‌ها و صیانت از سرمایه‌های ملی به‌شمار می‌آید.