شناسهٔ خبر: 166954 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان:

پروژه‌های راهسازی استان کرمانشاه در اولویت‌های کشوری قرار گرفت

پروژه های راهسازی استان، جزء اولویت های کشوری قرار گرفت مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، گفت: بیش از ۸ کیلومتر از پروژه‌های راهسازی استان در ردیف پروژه‌های خاص و اولویت دار اربعینی، به منظور تامین منابع مالی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، (کرمانشاه): رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به برگزاری نشست تخصصی تامین منابع مالی پروژه‌های خاص و اولویت دار کشوری در مسیر اربعین حسینی در دفتر معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت متبوع گفت: هفت پروژه در سراسر کشور در اولویت تامین منابع مالی قرار گرفته که قطعات ۹ و ۱۰ در مسیر کرمانشاه – بزرگراه اسلام آباد و قصرشیرین به طول ۸ کیلومتر در این ردیف قرار گرفت.

الماسی افزود: این نشست پیرو دستور و تاکید مقام عالی وزارت تشکیل شد و در آن تزریق ۲۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های کرمانشاه مصوب و قرار شد طی نامه ای به محضر رئیس جمهور ارسال و درخواست شود.

در این نشست، تامین اعتبار پروژه بیستون – سنقر جزء هفت پروژه کشوری مطرح شده نبود، اما با توضیحات الماسی و معاون حوزه مهندسی و ساخت درخصوص اهمیت مسیر، میزان تردد، حتی در سفرهای اربعینی به عنوان مسیر جایگزین پس از توجیه کارشناسی مقرر شد که مورد تامین مالی قرار گیرد.

استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، خوزستان و سیستان و بلوچستان هم کنار کرمانشاه در نشست حضور داشتند و در نهایت ۷ پروژه اولویت دار خود را برای تامین منابع مالی پیش از شروع سفرهای اربعینی نهایی کردند.