شناسهٔ خبر: 167013 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کاهش ۳۷.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳/ تاثیر مثبت برنامه‌های فرهنگی در بهبود عملکرد رانندگان

راهداری زنجان رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از کاهش حدود ۳۷.۵ درصد جانباختگان حوادث رانندگی در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، اعظم محمدی، رییس اداره ایمنی و ترافیک این اداره کل عنوان کرد: امیدوارم که با همکاری دستگاه‌های اجرایی بتوانیم شاهد سیر نزولی آمار مصدومان و تلفات حوادث رانندگی باشیم. 

وی به آمار تلفات تصادفات در ایام نوروز بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی اشاره کرد و افزود: امسال در ایام نوروز در تصادفات جاده‌ای شاهد کاهش ۳۷.۵ درصدی فوتی‌ها بودیم. 

محمدی اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در قالب پویش «چشم به راهیم» را در کمک به ماندگاری و توقف هر چند کوتاه مسافران و ایجاد نشاط در کاهش سوانح جاده‌ای و خسارت‌های ناشی از آن تاثیرگذار دانست. 

وی وضعیت فوتی‌های حوادث جاده‌ای را در چند سال اخیر بسیار نامناسب توصیف کرد و گفت: با اقدامات جامع از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص فرهنگ‌سازی که در چند سال اخیر شاهد آن هستیم آمار فوتی‌ها نسبت به سال قبل روند کاهشی را طی می‌کند. 

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان اجرای پویش همراهان سفر ایمن را در بهبود عملکرد و رفتارهای ترافیکی کاربران موثر ارزیابی کرد و گفت: مولفه‌های موثر در کاهش حوادث، مصدومیت‌ها و تلفات را شناسایی کرده و می‌دانیم که چه اقدامی باید در حوزه‌های مختلف از جمله راه‌ها، وسایل نقلیه و عامل انسانی انجام دهیم. 

وی با تاکید بر نقش عامل انسانی در وقوع حوادث، گفت: تمام تلاش ما بر این است تا از وقوع حوادث و سوانح پیشگیری کنیم بنابراین باید اشتراک عمل و هم‌اندیشی برای اصلاح رفتار کاربران و عامل انسانی در تصادفات وجود داشته باشد.