شناسهٔ خبر: 167109 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شروع فاز دوم تعمیر اساسی پل پنجعلی شهرستان شازند در استان مرکزی

نوروزی اراک معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از شروع فاز دوم مرمت، بازسازی و تعمیر اساسی پل پنجعلی در کیلومتر ۳۱ محور اراک - بروجرد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، محمدهادی نوروزی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اهمیت نگهداری از ابنیه فنی راه‌ها گفت: پل پنجعلی در کیلومتر ۳۱ محور اراک - بروجرد بعلت فرسایش دچار مشکلات عدیده ای شده بود که بمنظور پیشگیری از وقوع هرگونه حوادث ناگوار در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه عملیات ایجاد مسیر انحرافی با اجرای کامل پلان ایمنی در این محدوده انجام شد تا عملیات تعمیر اساسی پل در سریعترین زمان ممکن انجام شود.

وی افزود: برای ایمن سازی محدوده پل پنجعلی اقداماتی نظیر انحراف مسیر با نصب حفاظ مفصلی بتنی، خط کشی، نصب سرعتگیر، نصب انواع تابلوهای ایمنی جهت آشکارسازی، نصب چراغ‌های چشمک زن، نصب تابلوهای اطلاعاتی پیش آگاهی و... در فاز نخست انجام شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار کرد: با توجه به کمیته فنی تشکیل شده در اداره کل و بررسی های میدانی بعمل آمده برای تعمیر اساسی پل پنجعلی، نیاز است تا بازسازی کامل دال بتنی، تیرهای اصلی و رادیه و برید پل انجام شود.

به گفته وی تخریب آسفالت و دال بتنی پل در فاز دوم پروژه شروع شده و با توجه به انتخاب پیمانکار مربوطه، پس از اتمام تخریب، عملیات بازسازی شروع خواهد شد.

نوروزی میزان برآورد اولیه برای اجرای این طرح را حدود ۲۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بخشی از اجرای این طرح بصورت پیمانی توسط پیمانکار و بخشی دیگر نیز بصورت امانی و با استفاده از توان نیروی انسانی و ماشین آلات راهداری در اختیار انجام می‌شود تا هرچه سریعتر تردد در این محدوده به حالت عادی خود باز گردد.