شناسهٔ خبر: 167116 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد؛

مشاوران املاک منطقه اسماعیل آباد زیر ذره‌بین گشت‌ مشترک

مشاور املاک قزوین رییس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: گشت‌های مشترک با حضور در منطقه اسماعیل آباد قزوین از مشاوران املاک بازدید کرد و تذکرات لازم داده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان قزوین)، سیامک پزشکی فر رییس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در این باره گفت: یکی از مهمترین مسائل حوزه مسکن، عدم رعایت قوانین صنفی از سوی مشاوران املاک است و این افراد در گرانفروشی مسکن و اجاره‌بها نقش اساسی دارند، از این رو باید نسبت به ساماندهی فعالیت‌های آن‌ها اقدام شود؛ لذا به منظور تنظیم و کنترل املاک و مستغلات گشت‌هایی در استان قزوین از سال گذشته آغاز و همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: نداشتن کد رهگیری و عدم صدور فیش رسید کمیسیون وجوه دریافتی، نداشتن و یا عدم تمدید پروانه کسب، عدم نصب نرخنامه و گران ‌فروشی عمده تخلفات محرز در بنگاه‌های املاک است.

رییس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین بیان داشت: در ادامه سرکشی و بازدید از مشاورین املاک گشت مشترک که باحضور اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین و با همکاری صنعت معدن و تجارت، صنف مشاورین املاک، تعزیزات حکومتی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی صورت میگیرد به منطقه اسماعیل آباد قزوین رفته و به تعدادی از مشاورین املاک تذکرات لازم داده شد.

پزشکی فر در پایان گفت: گشت مشترک نظارتی به همراهی دستگاه های حاضر در این گشت تا ساماندهی بازار مسکن و زمین ادامه خواهد داشت با مشاورین املاک متخلف که قوانین صنفی را رعایت نکنند برخورد خواهد شد.