شناسهٔ خبر: 167126 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور ارتقا ایمنی در سطح راه‌های استان قم اجرا شد؛

طرح احداث ۴ باب پارکینگ اضطراری در آزادراه قم- تهران

خبر رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان قم، از اجرا شدن طرح احداث پارکینگ‌های اضطراری در آزادراه قم- تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی از استان قم، محمد شکری رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان قم گفت: در قالب طرحی امانی و با حضور سه اکیپ راهداری شامل ۱۲ نفر عوامل اجرایی و ۸ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین، پروژه احداث ۴ باب پارکینگ اضطراری به مساحت۱۴ هزار مترمربع، در چهار مقطع از آزادراه قم- تهران، اجرا شد.

وی در تکمیل این خبر افزود: با توجه به موقعیت کریدوری آزادراه قم- تهران به عنوان دومین محور ترافیکی کشور، تامین ایمنی مطلوب آن در اولویت اقدامات این اداره قراردارد.

شکری اضافه کرد: از آنجا که غالب حوادث جاده ای معلول خطای انسانی ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده است، طرح احداث پارکینگ های اضطراری به منظور توقف و استراحت کوتاه راننده و دیگر کاربران جاده ای در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: طی سنوات گذشته چند باب پارکینگ اضطراری در آزادراه قم- تهران احداث گردید که با توجه به بررسی های میدانی که با همراهی عوامل پلیس راه صورت گرفت، بر ضرورت احداث چند باب پارکینگ اضطراری دیگر در این آزادراه تاکید شد.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان قم در ادامه به طرح احداث ۴ باب پارکینگ اضطراری در آزادراه قم- تهران پرداخت و گفت: پس از جانمایی های صورت گرفته مقرر گردید در ۴ مقطع از آزادراه قم- تهران نسبت به احداث ۴ باب پارکینگ اضطراری اقدام شود.

شکری در خصوص محل احداث این ۴ باب پارکینگ اعلام کرد: دو باب از پارکینگ‌ها در لاین شرقی و مقاطع بعد از پل شهید سعادتمند و انتهای حوزه استان قم و دو باب دیگر در لاین غربی مقاطع روبروی  مجتمع خدماتی مهتاب و بعد از مجتمع خدماتی زیتون قرار دارند.

وی صفر تا صد اجرای این پروژه را در قالب طرحهای امانی دانست و افزود: سه اکیپ راهداری شامل ۱۲ نفر عوامل فنی و ۸ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین ، نسبت به اجرای این پروژه اقدام کردند.

شکری در ادامه به  مشخصات فنی- اجرایی پارکینگ‌های احداثی پرداخت و  گفت: هریک از پارکینگ‌ها به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع می باشند که پس از آماده سازی و تسطیح، نسبت به بارریزی تراشه های آسفالتی بر سطوح رویی آنها اقدام شده است.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: برآورد زمانی اجرای طرح یک ماهه بود که با تلاش مضاعف مجریان، طی مدت ۲۵ روز آماده بهره برداری شدند.