شناسهٔ خبر: 167148 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تعمیر و بهسازی یک دستگاه پل در زنجانرود

راهداری زنجان رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود از تعمیر و بهسازی یک دستگاه پل ۳ دهانه در بخش زنجانرود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، میثم زارعی، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود گفت: با توجه به مشکلات فنی به وجود آمده در دال بتنی، شناژ و پیشانی یک دستگاه پل ۳ دهانه در ورودی محور روستایی ینگجه، اقدامات لازم در راستای مرمت و بهسازی این پل توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود صورت گرفت.

وی ادامه داد: همچنین برس کاری و زنگ زدایی آرماتورها، مرمت شناژ، دال، پیشانی پل، بند کشی دیوارهای برگشتی و نصب چند مورد بارباکان از اقدامات انجام شده است.

به گفته رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود، برای مرمت و بهسازی، پل سه دهانه محور روستایی ینگجه ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

زارعی بیان کرد: با هدف ارتقای کیفی ابنیه فنی و توجه بیشتر به اقدامات پیشگیرانه در فعالیت‌های نگهداری پل‌ها پروژه‌هایی همچون احداث رویه بتنی مسلح در پیش دال‌های پل سرچم، بهسازی و احداث دیوار برگشتی آبروهای تقاطع دولاناب و کهاب، احداث دیوار حائل(سازه نگهبان) ابنیه فنی ترانزیت زنجان میانه، لای روبی و تنظیم بستر، درواسیون و تنقیه پل‌ها و آبروها و بهسازی سیستم زهکشی پل یامچی، اسفجین، چپ چپ در دست اقدام است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود در پایان افزود: ۱۰۳۰ دستگاه پل و آبرو در حوزه استحفاظی زنجانرود واقع شده است که در راستای نگهداری از آنها، بازرسی‌های مکرر، بهسازی و مرمت به صورت مرتب انجام می‌شود.