شناسهٔ خبر: 167155 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیش بینی هواشناسی؛

وقوع دوباره سیل در مشهد محتمل است

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در ادامه فعالیت سامانه بارش زا در سطح استان همچنان انتظار می‌رود این سامانه به طور متناوب تقویت و باعث افزایش تکرار سیل در مشهد شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)؛ آذر رضایی پور کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: افزایش حجم بارشهای رگباری، همراه با وقوع رعد و برق به خصوص در نواحی مستعد به صورت صاعقه، بارش تگرگ و وزش باد شدید قابل پیش‌بینی است.

وی ادامه داد: همچنین آبگرفتگی، ایجاد رواناب و سیلابی شدن مسیل ها و اختلال در سیستم حمل و نقل استان خراسان رضوی تا اوایل روز دوشنبه هفته آینده رخ خواهد داد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر همین اساس توصیه می شود تا مردم از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها، صعود به ارتفاعات، عملیات کوهنوردی و ورود به مناطق ییلاقی و گردشگری استان و سفرهای غیر ضروری خودداری کنند تا دچار تلفات جانی و خسارت مالی نشوند.

رضایی پور با اشاره به این که بارش باران روز گذشته در نقاط مختلف شهر مشهد متفاوت بود به گونه ای که در منطقه هفت تیر (آب و برق) شاهد بیشترین میزان بارش بودیم اضافه کرد: بیشترین میزان بارش باران در شهر مشهد با ۳۸.۳ میلی‌متر و سپس نیشابور با ۲۹.۲ میلی‌متر به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته، قوچان با ۱۱ و بردسکن با ۳۴ درجه سانتیگراد به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۳ تا ۲۴ درجه را ثبت کرده است و امروز پیش‌بینی می‌شود دمای هوای مشهد بین ۱۴ تا ۲۳ درجه در نوسان باشد.