شناسهٔ خبر: 167170 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی؛

روایت نخست اطلاع‌رسانی‌ را روابط عمومی‌ها ثبت کردند

قربانی وحید مرکز ارتباطات رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در این وزارتخانه، به فعالیت های واحد های روابط عمومی در حوزه های مختلف برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وحید قربانی رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با رادیو جوان به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی، با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه روابط عمومی‌ها یادآور شد: نزدیک به دو سالی که از حضور آقای بذرپاش در کسوت وزیر راه و شهرسازی می‌گذرد با نگاه ویژه ای که آن مقام به حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی داشتند تلاش کردیم تا روایت نخست اطلاع رسانی و خدمت رسانی را انجام بدهیم. 

وی افزود: همکاران ما در بخش‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی در حوزه روابط عمومی نزدیک‌ترین مسیر ارتباطی با مردم را دارند و در تلاش برای اطلاع رسانی صحیح و درست هستند. از جمله این بخش ها سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای است که همکاران در این مجموعه تلاش دارند تا اطلاعات به روزی را برای مردم در سفر ارایه بدهند که شاهد بودیم که ارایه این اطلاعات به مردم در کاهش مخاطرات جاده ای کمک قابل توجهی کرده است.

قربانی ادامه داد: بخشی از کاهش تلفات جاده‌ای به ویژه در ایام نوروز مرهون زحمات فرهنگ سازی تمامی همکاران روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

وی توضیح داد: در سایر حوزه‌ها نیز از جمله هواشناسی، ریلی، دریایی، هوایی و مسکن، و حوزه های مختلف حمل ونقلی خدمات متنوعی از سوی همکاران روابط عمومی ارایه می‌شود که حاصل تلاش‌ها و همکاری‌های دوسویه ای است که در نهایت به ارایه خدمت به مردم می‌انجامد.

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی با اشاره به تلاش های شبانه روزی مجموعه روابط عمومی یادآور شد: در این دو سال اگر در جاهایی اشکالاتی وجود داشت، تلاش شد تا همکاران خود را نقد کنند و در صدد اصلاح برآیند.

قربانی در خصوص ارزیابی میزان رضایتمندی رانندگان از خدمات ارایه شده توسط روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در تمامی روابط عمومی‌ها، رصد افکار عمومی انجام می‌شود. همچنین در ایام اوج سفرها از جمله ایام نوروز و یا اربعین، همکاران، افکار عمومی را رصد و آمار را استخراج می کنند که نتایج حاصل از آن را برای بهبود در دوره های بعدی به کار می‌گیرند.

وی ادامه داد: امسال در ایام نوروز با پویش چشم به راهیم رضایت بالایی را از مردم داشتیم که امیدواریم در سازمان های دیگر این رضایتمندی برای مردم ملموس باشد.

قربانی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی ۱۷ سازمان و شرکت تابعه دارد، گفت: بیش از ۴۵۰ نفر در روابط عمومی سازمان‌ها، شرکت ها و ادارات کل راه و شهرسازی به شکل مستقیم در حال ارایه خدمت هستند که با خبرنگاران این حوزه و همچنین سایر بخش ها بیش از یک‌هزار نفر در حوزه اطلاع رسانی ارایه خدمت می کنند.

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: با توجه به اینکه بخش عمده تعهد دولت سیزدهم یعنی طرح نهضت ملی مسکن برعهده وزارت راه و شهرسازی است، بخش عمده ای از اخبار این بخش توسط مردم رصد می شود. خوشبختانه در حوزه مسکن کارهای خوبی انجام شده است. در حال حاضر بیش از ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور در حال ساخت داریم که اخبار آن برای مردم ارایه می شود.

قربانی ادامه داد: مخاطبان مختلفی از خدماتی که وزارت راه و شهرسازی ارایه می دهد خدمت خود را دریافت می کنند. مخاطبان جاده ها اطلاعات را از سازمان راهداری و هواشناسی، همچنین سایر مخاطبان نیز اطلاعات را از سازمان های مربوطه کسب می کنند.

وی تصریح کرد: مجموعه روابط عمومی ها تلاش می کنند تا حصول به نتیجه پیگیری های لازم برای پرسش کنندگان انجام شود.

قربانی گفت: نیروی انسانی ماهر به ویژه  در روابط عمومی به عنوان سرمایه های گرانبهای وزارت راه و شهرسازی به شمار می روند که در تلاش هستند تا برای تحقق اهداف دولت گام بردارند.