شناسهٔ خبر: 167227 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مرمت ۱۲۶ کیلومتر از محورهای خاکی و شوسه در جغتای

راهداری زنجان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جغتای از مرمت ۱۲۶ کیلومتر از تسطیح راههای خاکی و شوسه این شهرستان در دو ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی؛ سید ابراهیم سیدآبادی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳۳ عدد انواع تابلو و علائم عمودی در محورهای مواصلاتی بازسازی و نصب گردید گفت: طی این مدت ۱۷ دستگاه از دهانه پل‌های حوزه راه‌های این شهرستان توسط عوامل راهداری تنقیه و بازگشایی شد.

وی افزود: به منظور نگهداری از محورهای این شهرستان هزار و ۲۰۰ مترمربع از راه‌های آسفالته این شهرستان که نیاز به لکه گیری و درزگیری داشت مورد بازسازی قرار گرفت.

سیدآبادی ادامه داد: در حوزه حریم راه‌ها در محور جغتای به برغمد به طول ۴۰ کیلومتر و ۳۸ کیلومتر از راه‌های روستایی تسطیح و پاک‌سازی حریم آنها صورت گرفت.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۱ عدد چراغ چشمک زن برقی و خورشیدی با همکاری دهیاران در تقاطع آنتنی روستاها نصب گردید؛ گفت: نقطه حادثه خیز تقاطع کلاته گز با ایجاد روشنایی و نصب دو عدد چراغ با همکاری بخشداری ایمن و آشکارسازی گردید.

رئیس ادارۀ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جغتای افزود: اجرای لایۀ اول روکش آسفالت با ماسه آسفالت گرم محور سه راه رستوران به الله آباد به طول ۴ کیلومتر و اجرای عملیات زیرسازی و تراکم رمپ‌های کاهش و افزایش سرعت و انباره نقطه پرتصادف تقاطع محمدآباد به طول ۸۰۰ متر توسط این اداره انجام شد.

شهرستان جغتای در غربی‌ترین نقطه استان خراسان رضوی و در فاصله ۳۱۰ کیلومتری مشهدالرضا قرار دارد.