شناسهٔ خبر: 167246 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی سه ماهه گذشته محقق شد؛

ثبت آمار صفر تصادفات فوتی و کاهش تصادفات جرحی در جاده‌های شهرستان ازنا استان لرستان

کاهش تصادفات رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ازنا گفت: با ایمن سازی، آشکارسازی و رفع نقاط حادثه‌خیز، آمار صفر تصادفات فوتی و کاهش تصادفات جرحی در ماه پایانی سال گذشته و ۲ ماه ابتدایی سال جاری در محورهای مواصلاتی شهرستان ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، سجاد درگاه‌پور رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ازنا اظهار داشت: طی ایام پایانی سال گذشته و دو ماه سال‌جاری، ایمن‌سازی نقاط پرتصادف و حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی شهرستان باعث کاهش تصادفات و آمار صفر تصادفات فوتی منجر شد. 

وی به اقدامات انجام شده در راستای ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز اشاره کرد و افزود: این اقدامات شامل نصب تابلو و علائم، ایمن‌سازی نقاط پرتگاهی با ایجاد هره‌های خاکی، نصب و مرمت گاردریل‌های جانبی و وسط، اجرای خط کشی، نصب ۵۰۰ عدد چشم گربه ای، نصب ۱۰۰ عدد استوانه ایمنی، نصب ۳۰ عدد بشکه ایمن در ابتدای نیوجرسی و و رفیوژ وسط، نصب ۱۵۰ عدد فلش‌های بتنی آشکارساز، ایمن‌سازی دهانه پل‌ها، ایمن‌سازی و امحای شی و قطعات ثابت در حاشیه راه‌ها، نصب چراغ‌های چشمک زن در نقاط پرتصادف، اصلاح و حذف دو قوس خطرناک در محور ازنا اراک، شانه‌سازی در محورهای مواصلاتی، ایجاد شیب شیروانی، برقراری شبکه برق روشنایی در دو نقطه حادثه‌خیز پازردآلو در محور ازنا دورود و تقاطع برناباد در محور ازنا الیگودرز و همچنین استقرار گشت مستمر راهداری در نقاط پر تصادف و حادثه‌خیز بوده است. 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ازنا به ایمن سازی، اصلاح و تکمیل دو نقطه حادثه‌خیز و زیرگذر در این شهرستان اشاره کرد و اظهار کرد: دو زیرگذر دولت آباد و زیرگذر برناباد در محور ازنا الیگودرز که جز پروژه‌های مهم جهت کاهش تصادفات در شهرستان می‌باشد در حال اصلاح و تکمیل زیرگذر لاین برگشت می‌باشد که زیر گذر دولت آباد تا پایان خرداد ماه و نیز زیرگذر برناباد تا چند ماه آینده به بهره برداری خواهند رسید. 

درگاه‌پور اضافه کرد: با همکاری و مساعدت اداره کل راهداری و معاونت فنی و روستایی پروژه‌های مهم دیگر اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ازنا ساخت مسجد (زائرسرا) و حصار راهدارخانه محمودآباد در محور ازنا دورود می‌باشد که پیمانکار در حال ساخت می‌باشد. و همچنین ساخت ساختمان پلیس راه ازنا اراک و رمپ‌های ورودی و خروجی آن تا پایان تیرماه به پایان خواهند رسید. 

وی بیان کرد: در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز و پرتصادف محورهای مواصلاتی شهرستان در جهت کاهش تصادفات با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال جاری اقدام به نصب روشنایی در تقاطع مومن آباد محور ازنا_اراک و همچنین تقاطع زرنان در محور ازنا_دورود انجام شود.