شناسهٔ خبر: 167327 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خبر داد؛

اخذ یک هزار و ۲۳۵ سند در راستای نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در جاجرم

تسریع در روند الحاق اراضی در راستای تامین زمین جهت طرح های مسکن خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از اخذ یک هزار و ۲۳۵ سند در راستای طرح نهضت ملی مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهرستان جاجرم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، سید علی میرکریمی در جلسه شورای اداری شهرستان جاجرم و آیین رونمایی از ۱۲۳۵ سند در راستای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان جاجرم گفت: برای اولین بار در استان کار بی نظیری در صدور اسناد نهضت ملی مسکن انجام شده است و با پیگیری‌هایی که این اداره کل انجام داد و با حمایت‌های اداره کل ثبت اسناد و املاک استان طی دو ماه ۱۲۳۵ سند برای طرح‌های نهضت ملی مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهرستان جاجرم صادر شد.

وی اظهار کرد: ۵۲۳۳ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان جاجرم ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۲۸۲ متقاضی تایید شده اند و تعداد ۲۰۱۶ متقاضی آورده اولیه خود را واریز کرده اند.

میرکریمی اضافه کرد: تعداد ۱۰۸۰ متقاضی نیز به پروژه‌ها تخصیص داده شده اند و جمعاً در شهرستان جاجرم در طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز ۳۰۰ نفر در سامانه مربوطه ثبت نام کرده اند.

وی عنوان کرد: در شهرستان جاجرم با توجه به اولویت‌های این اداره کل در بحث تامین زمین جهت واگذاری زمین به متقاضیان فاقد مسکن، نیاز به تامین زمین برای بیش از دو هزار قطعه زمین داریم که می‌بایست الحاقات به سرعت انجام گیرد.

محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی با اشاره به اهتمام دولت به اجرای برنامه نهضت ملی مسکن، این برنامه را از اولویت‌های اساسی خواند و از حرکت جهادی و تلاش مدیران در راستای رفع مشکل مسکن استان قدردانی کرد.

وی افزود: در حال حاضر ۲۴ هزار واحد مسکن ملی در سطح استان در حال ساخت است و پیگیری و کار مضاعف مدیران و دستگاه‌های خدمات رسان در این زمینه نیز قابل تقدیر است.