شناسهٔ خبر: 167370 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کارمند اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان در رویداد ایده شو بانزُل حائز رتبه برتر شد

زهرا ایرندگانی کارمند اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان موفق به کسب عنوان برتر رویداد ایده شو عمران، سازه و سلامت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، زهرا ایرندگانی کارمند اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان در رویداد ایده شو عمران، سازه و سلامت با ارائه طرحی با عنوان "استفاده از فناوری های سنجش از دور در مدیریت سیل" حائز رتبه برتر شد.

گفتنی است این طرح که با اتکا به بهکارگیری فناوری‌های نوین سنجش از دور، راهکارهایی کاربردی برای مدیریت سیل در استان سیل‌ خیز سیستان و بلوچستان ارائه می‌کرد، مورد استقبال قرار گرفت و در نهایت توانست عنوان نخست این رویداد را از آن خود کند.

استفاده از فناوری های سنجش از دور در مدیریت سیل، می‌تواند نقش موثری در پیش‌بینی، پایش و کنترل سیلاب‌ها ایفا نماید بطوری که این فناوری ها با امکان مشاهده و تحلیل دقیق مناطق سیل‌خیز، می‌توانند به شناسایی نقاط بحرانی، هدایت مسیر سیلاب‌ها و ارائه هشدارهای به‌موقع به مردم کمک کنند.

این موفقیت نشان‌دهنده تعهد و خلاقیت کارکنان راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان در حل چالش‌های مهم استان است، بدون شک این ایده‌های می‌تواند در ارتقای سطح آمادگی و تاب‌آوری این استان در برابر سیلاب‌ها و بلایای طبیعی دیگر موثر واقع شود.