شناسهٔ خبر: 167396 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز مدیریت راه های کشور:

سامانه‌های هوشمند جاده‌ای خراسان شمالی به بیش از ۲۰۰ سامانه افزایش می‌یابد

سامانه سامانه‌های هوشمند جاده‌ای خراسان شمالی در برنامه زمان‌بندی مناسب به بیش از ۲۰۰ سامانه افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، منصور فخاران رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور در جلسه بررسی سامانه‌های هوشمند جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: خراسان شمالی دارای ۱۳۱ سامانه حمل و نقل هوشمند است که با توجه به مجوزهای سال گذشته ۳۰ سامانه اضافه شد و طبق نیازمندی‌های استان در حوزه راهداری و حمل و نقل میزان این سامانه‌ها به بالای ۲۰۰ مورد در برنامه کاری قرار می‌گیرد. 

وی با اشاره به قرار گرفتن خراسان شمالی در کریدور شرق به غرب و تردد زائران و مسافران از محورهای این استان، توسعه سامانه هوشمند را امری ضروری دانست و افزود: باید برای سامانه‌های جدید، مکان‌یابی و نیازهای استان با دیدگاه ایمنی، راهداری و حمل و نقل، بررسی شود. 

فخاران با تاکید بر لزوم حرکت به سمت هوشمندسازی سامانه‌ها تصریح کرد: تا پایان شهریور ماه امسال ۲ هزار سامانه در کشور به سامانه‌های قبلی اضافه خواهد شد که از این میزان ۲۰ سامانه سهم خراسان شمالی است. 

وی گفت: امیدواریم مرکز جدید مدیریت راه‌های خراسان شمالی در ساختمان راهدارخانه مرکزی با اعطای مجوزهای مورد نیاز استان در خصوص تامین تجهیزات طی ایام نوروز ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی هم اظهارکرد: اگر بتوان به نزدیکترین دوربین‌های نظارت تصویری استان‌های همجوار متصل شویم کنترل وضعیت ترافیک و حمل و نقل در محورها افزایش می‌یابد. 

محمد مشتری ادامه داد: با توجه به این که بیشترین تصادفات جاده‌ای استان در راه‌های فرعی رخ می‌دهد افزایش دوربین‌های نظارت تصویری  و ثبت تخلف در این محورها ضروری است. 

شایان ذکر است در این جلسه معاونان و جمعی از روسای ادارات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان حضور داشتند.