شناسهٔ خبر: 167403 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل گلستان:

رصد محیطی حمل و نقل و انبارهای تخلیه، برداشت محصولات کشاورزی را تسهیل می‌کند

گلستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از شرکت‌ها و تعاونی‌های حمل و نقل استان درخواست کرد که با رصد محیطی و انبارهای تخلیه خود در فصل برداشت محصولات کشاورزی که در آن قرار داریم، به تسهیل و کارآمدی حمل و نقل و جابه جایی این محصولات کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، محسن عامریون با اشاره به نقش پایش محیطی شرکت‌ها و تعاونی‌های حمل‌ونقل در تسهیل جابه‌جایی محصولات کشاورزی، اظهار کرد: شرکت‌ها و تعاونی‌های حمل و نقل با بررسی و رصد مسائل جاری حمل و نقل از جمله بارهای انباری؛ ناوگان باری و کامیون‌داران را از ورود به مسایل حاشیه‌ای و سرگردانی آن‌ها در صف‌ها دور می‌کنند.

به گفته وی، تخلیه سریع، بازگشایی هم‌زمان مراکز تحویل و اخذ بارنامه مهم‌ترین جنبه‌های تسهیل و کارآمدی حمل و نقل محصولات کشاورزی است.

عامریون با اشاره به بالابودن حجم برداشت محصولات کشاورزی در سال زراعی جاری، ادامه داد: پیش‌بینی جابه‌جایی حدود ۱.۷ میلیون تن محصول را امسال داریم که برای جلوگیری از توقف طولانی مدت کامیون‌ها و تخلیه سریع آن‌ها در انبارها و سیلوها؛ نیازمند رصد لحظه‌ای مراکز تخلیه هستیم.

وی تصریح کرد: شرکت‌ها و تعاونی‌های حمل و نقل در شهرستان‌ها نیز لازم است برای مدیریت بهتر حمل و نقل محصولات، هماهنگی‌ها موثر را با اداره کل در این خصوص داشته باشند.

فصل برداشت محصولات کشاورزی از اواسط اردیبهشت ماه آغاز شده و تا پایان تیرماه ادامه دارد.