شناسهٔ خبر: 167404 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

بازدید رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های جاده‌ای و ریلی ارس در کریدور شرق-غرب

ببینید | بازدید از پروژه ترانزیتی جاده ای و ریلی ارس رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایرانو آذربایجان، از بخش‌هایی از پروژه در حال اجرای کریدور ترانزیتی جاده‌ای و ریلی ارس در نقطه مرزی شمال غربی کشور بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری صبح امروز یکشنبه به منظور شرکت در مراسم افتتاح مشترک سد قیز قلعه‌سی و طرح توسعه و تکمیل سد خداآفرین با حضور رئیس جمهور آذربایجان به استان آذربایجان شرقی سفر کرده است،‌ در بدو ورود از بخش‌هایی از پروژه در حال اجرای کریدور ترانزیتی جاده‌ای و ریلی ارس از جمله پایانه کلاله بازدید کرد.

در این سفر مهرداد بذرپاش وزیر راه‌وشهرسازی به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان نیز رئیس جمهور را همراهی می‌کند.

در ادامه، روسای جمهور ایران و آذربایجان به محل افتتاح سد قیز قلعه‌سی رفتند و به اتفاق یکدیگر با حضور بر روی تاج سد، از بخش‌های مختلف آن بازدید کردند.

کریدور ترانزیتی جاده‌ای و ریلی ارس به طول ۱۰۷ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۴۹ هزار میلیارد ریال احداث خواهد شد که برخی مراحل اجرای بخش جاده‌ای آن آغاز شده و بخش ریلی نیز در دست مطالعه قرار دارد.

این پروژه که در مسیر کریدور شرق به غرب قرار دارد از کلاله در شهرستان جلفا در شمال آذربایجان شرقی آغاز شده و با یک پل به کلاله در جمهوری آذربایجان متصل می‌شود.

طبق پیش‌بینی‌ها این پروژه در مدت ۳۶ ماه با احداث ۲۱ دستگاه پل و ۵ پل بزرگ اجرا خواهد شد.