شناسهٔ خبر: 167418 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

تخصیص ۹۰ میلیارد تومان به منظور اصلاح نقاط حادثه خیز و نصب نیوجرسی مفصلی در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی

a2cab1d5-7ee4-4050-be9a-0a80be85500a.jpg به منظور اصلاح نقاط حادثه خیز و نصب نیوجرسی مفصلی در محورهای مواصلاتی استان، مبلغ ۹۰ میلیارد تومان در قالب مصوبات سفر اول ریاست جمهوری به استان تخصیص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: براساس مصوبه سفر ریاست جمهوری به استان، مبلغ ۲۱۰ میلیارد تومان برای اصلاح نقاط حادثه خیز و تکمیل ۴ تقاطع پرتصادف و نصب ۲۵۰ کیلومتر نیوجرسی مفصلی جهت ارتقای ایمنی و جدا سازی محورهای اصلی ۴ خطه در سال های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ اختصاص می‌یابد.

وی تصریح کرد: از این اعتبار مصوب شده، در سال ۱۴۰۱ ، مبلغی به میزان ۵۰ میلیارد تومان و در سال گذشته نیز مبلغ ۴۰ میلیارد تومان که هر دو سهم وزارت راه وشهر سازی بود، تخصیص داده شد.

دست نشان در خصوص اقدامات انجام شده نیز اظهار کرد: پس از سفر ریاست جمهوری به آذربایجان غربی ۲۳ نقطه حادثه خیز و پرتصادف استان رفع شده و مابقی به تعداد ۳۶ نقطه با پیشرفت متوسط ۵۰ درصد در حال اجرا هستند و پیش بینی می شود تا دهه فجر امسال بطور کامل به بهره برداری برسد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه  عملیات اصلاح ۴ تقاطع  پرتصادف آذربایجان غربی نیز جز مصوبات سفر دولت سیزدهم به استان بوده است، خاطر نشان کرد: تقاطع های شکریازی، آبگرم، ایواوغلی وچایپاره با پیشرفت متوسط ۴۰ درصد در حال اجرا بوده و پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی یاد آورشد: تا قبل از سفر ریاست محترم جمهوری به استان نیوجرسی موجود در سطح استان ۸ کیلومتر بود که هم اکنون و بعد از سفر دولت سیزدهم به استان  به ۴۵ کیلومتر رسیده و مابقی نیز در حال اجرا است که در صورت تخصیص اعتبارات ظرف دوسال به طور کامل به بهره برداری خواهند رسید.