شناسهٔ خبر: 167424 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل راه‌آهن:

۵۰ لکوموتیو متوقف برای احیا به مزایده گذاشته می‌شود/اولویت تامین با بخش خصوصی است

صالحی نشست خبری مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اعلام اینکه ۵۰ لکوموتیو متوقف برای احیا به مزایده گذاشته می‌شود، گفت: برای رفع کمبود در این زمینه از همه ظرفیت‌های دولتی، خصوصی و همچنین تولید داخل استفاده خواهیم کرد که اولویت با بخش خصوصی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در یک نشست خبری در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی گفت: مهم‌ترین مشکل ما کمبود ورود نقدینگی به این حوزه بوده و در این زمینه غفلت و کم‌کاری چندین ساله وجود داشته است.

صالحی ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ با توجه به شعار سال و احکام برنامه هفتم توسعه تلاش می‌کنیم تا نهضت احیای خطوط متوقف را با کمک مردم به پیش ببریم و در این راستا ۵۰ لکوموتیو متوقف را به مزایده خواهیم گذاشت تا آنها را احیا کنیم. فرایند مزایده به‌طور هم‌زمان اما به صورت یک به یک با حضور بخش خصوصی واقعی انجام می‌شود و مالکیت به طور کامل به آنها منتقل خواهد شد.

ترانزیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سال گذشته از طریق حمل‌ونقل ریلی

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود از ترانزیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سال گذشته از طریق حمل‌ونقل ریلی خبر داد و گفت: ترانزیت کالا در مقایسه با سال ۱۴۰۱ رشد ۱۰ درصدی داشته است.

مدیرعامل راه آهن اظهار کرد: برای تامین قطعات لکوموتیوهای سنگین که حمل بار را بر عهده دارند، ۵۰۰ میلیون دلار در نظر گرفته شده است. همچنین ۵۰۰ میلیون دلار دیگر برای تامین کل لکوموتیوهای باری، مسافری، مانوری، نو و بازسازی در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از کمبود ۳۰۰ لکوموتیو باری در کشور خبر داد و گفت: برای رفع کمبود در این زمینه از همه ظرفیت‌های دولتی، خصوصی و خصولتی همچنین تولید داخل استفاده خواهیم کرد که اولویت با بخش خصوصی است.