شناسهٔ خبر: 167434 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد؛

صدور بیش از ۲۸ هزار فقره مجوز کسب و کار الکترونیکی از طریق سامانه سپامک 

جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از مجوزصدور، تمدید، و ارتقا پروانه اشتغال به کار برای متقاضیان حقیقی و حقوقی، در دو سال اخیربه تعداد ۲۸ هزار فقره برای درخواست های کسب و کار در حوزه نظام مهندسی از طریق سامانه الکترونیکی سپامک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اظهار کرد: با هدف تسهیل در مراحل صدور پروانه اشتغال به کار مهندسان، تسریع در روند کار ذینفعان و ایجاد شفافیت برای متقاضیان، درخواست مجوز کسب و کار به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه سپامک توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران صادر می‌شود.

وی افزود: این امر با رویکرد افزایش شفافیت، تسهیل‌گری و تسریع در روند پاسخگویی به درخواست‌های مردم در راستای دولت الکترونیک که یکی از اهداف مهم دولت سیزدهم است، صورت می‌گیرد.

جنتی همچنین تصریح کرد: پیرو مصوبات هیات مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی، مجوزهای مربوط به اداره کل راه و شهرسازی شامل ۲۷۷۷۶ مورد مجوز حقیقی و ۹۴۱ مورد مجوز حقوقی صدور یا تمدید پروانه در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بوده  که این اداره کل از لحاظ صدور و تمدید مجوز، استان اول در سطح کمی و کیفی سامانه سپامک و پاسخگویی سریع  به متقاضیان شناخته شده است.