شناسهٔ خبر: 167457 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل بانک مسکن خبر داد؛

تأمین مالی ۳۶۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن به ارزش بیش از ۱۶۵ همت

عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن از انعقاد قرارداد ۳۶۱ هزار و ۲۹۰ واحد نهضت ملی در قالب ۵۰ هزار و ۵۱۴ پروژه به مبلغ یک میلیون و ۶۵۶ هزار و ۳۱۲ میلیارد ریال و پرداخت ۵۴ درصد از تعهدات این بانک تا بیست و ششم خردادماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به عملکرد تسهیلاتی بانک مسکن در طرح نهضت ملی گفت: تعداد ۵۱۸ هزار و ۷۶۱ واحد نهضت ملی مسکن از سوی ‌دستگاه هایی نظیر وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و شرکت عمران شهرهای جدید از طریق سامانه وزارت راه وشهرسازی به بانک مسکن معرفی شده است.

وی ادامه داد: بانک مسکن از ابتدای اجرای طرح تاکنون مبلغ ۹۰۰ هزار و ۴۷۳ میلیارد ریال به عنوان سهم‌الشرکه، متناسب با پیشرفت فیزیکی و ساخت ۳۳۷ هزار و ۲۳۵ واحد نهضت ملی در قالب ۴۶ هزار و ۵۰۵ پروژه پرداخته است که این مبلغ معادل ۵۴ درصد از کل تعهد بانک مسکن در این طرح است.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، حسینی با بیان این که تعداد ۱۲۶ هزار و ۳۵۵ واحد مسکونی نهضت ملی که قرارداد آنها در بانک مسکن به امضا رسیده، دارای پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد به بالاست، افزود: این بانک ۴۷۲ هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال معادل ۹۲ درصد از تعهد ساخت این واحدها را پرداخته و این روند تا تکمیل و تحویل همه واحدها ادامه دارد.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: همچنین ۳۲ هزار و ۵۳۲ واحد نهضت ملی مسکن در قالب ۱۳ هزار و ۶۵۴ پروژه تعیین تکلیف شده و روند واگذاری این واحدها به متقاضیان در حال انجام است.