شناسهٔ خبر: 10003 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاري مانور ريزش تونل در محور اردبيل – سرچم

مانور رئيس مديريت بحران و پدافند غيرعامل راه و شهرسازي استان اردبيل از اجراي مانور ريزش تونل در محور اردبيل – سرچم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي اردبيل، فرهاد عطايي شيخ ، ضمن اعلام اين خبر گفت: اين مانور با هدف تمرين و تسريع در بازگشايي مسير و برقراري ارتباط با ساير دستگاه ها و كاهش مدت زمان حضور، در صحنه حوادث برگزار شد.

عطایی شیخ اظهار کرد: با اجراي چنين مانورهايي مي توان نياز ها، كمبود ها و قابليت دستگاه هاي مرتبط را در زمان وقوع سوانح و مواقع بحراني سنجيد و آنها را ارزيابي كرد.

رئيس مديريت بحران و پدافند غيرعامل راه و شهرسازي استان بیان کرد: اين مانور در محل تونل شماره یک جاده اردبيل – سرچم و با فرض وقوع زلزله و ريزش ديواره تونل و مسدود شدن آن و وارد آمدن آسيب به تعدادي خودرو عبوري و نجات آسيب ديدگان برگزار شد.

وی دليل انتخاب اين محور را لرزه خيزي منطقه و اهميت آن در اتصال اردبيل به ترانزيت بين المللي دانست و گفت: با بالا رفتن سرعت تردد در اين مسير از ميزان مدت مسافرت به پايتخت نزديك به دو ساعت كاسته مي شود.

در اين مانور حدود ۷۰ نفر از پرسنل اداره راه و شهرسازی شهرستان کوثر، مدیریت بحران اداره کل راه و شهرسازی، فرمانداری شهرستان كوثر، مدیریت بحران استانداری، پلیس راه، مرکز بهداشت شهرستان كوثر، نیروی انتظامی، هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس جاده ای حضور داشتند./

نظر شما