شناسهٔ خبر: 10007 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛

مهمترين اخبار ريلی هفته؛ از دو سانحه ريلی تا تحویل نخستین سری از واگن‌های مسافری با سرعت ۱۶۰ کیلومتر

ریل قطار مذاکره با ترکمنستان برای افزایش ترانزیت ریلی، رشد ۶۶ درصدی حمل ريلی كالاهای اساسی در سال ۹۳ و پرداخت خسارت به مسافران قطار سانحه ديده مشهد - اصفهان و حادثه ريلي در خاك تركيه بر اثر انفجار از اخبار مهم حوزه ریلی در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، اخبار و وقایع مهم حوزه ریلی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

راه‌آهن برای سفرهای تابستانی در هر ماه ظرفیت جابه‌جایی سه میلیون مسافر را ایجاد کرده است/ چنانچه ضریب اشغال‌ها بالا برود و درخواست سفر افزایش یابد٬ آمادگی اضافه کردن قطارهای اضافی و فوق‌العاده را داریم.

مرتضی جعفری مدیرکل برنامه ‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن

شركت راه آهن ۱۰۰ درصد هزينه بليت مسافران قطار سانحه ديده مشهد – اصفهان كه با تعويض قطار به مقصد اعزام شدند را پرداخت خواهد كرد.

مسافرانی که در سانحه قطار بودند به مدت يك ماه فرصت دارند تا با در دست داشتن بليت ومدارك لازم به تمامي آژانس هاي مسافرتي سطح كشور مراجعه و نسبت به دريافت هزينه بليت خود اقدام كنند.

عملیات زیرسازی در حدفاصل ایستگاهای مهاباد تا نقده و ارومیه ادامه دارد و ساخت و ساز ساختمان اصلی ایستگاه راه آهن ارومیه با پیشرفت اجرایی ۷۱ درصد در دست اجراست./ عملیات زیرسازی خط ریلی مهاباد -نقده ۹۱ درصد پیشرفت اجرایی دارد و ساختمان اصلی ایستگاه راه آهن نقده تا پایان امسال افتتاح می شود.

علی نورزاد مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه حمل ونقل

تاکنون ۲۴۵ میلیارد برای پروژه ملی احداث راه آهن مراغه- ارومیه هزینه شده است

۴۴۰ مسافر از سانحه ی قطار مشهد-اصفهان در سلامت کامل به اصفهان اعزام شدند.

محمد ابراهیم اقبالی مدیرکل راه آهن شرق

با وجود اینکه هنوز علت حادثه به طور کامل مشخص نشده است ولی به نظر می‌رسد سرعت قطار برای ورود به ایستگاه بالاتر از حد مجاز بوده و همین عامل باعث خروج قطار از ریل شده است./۵ واگن از ۹ واگن قطار به خارج از ریل رفتند

نخستین سری از واگن‌های مسافری با سرعت ۱۶۰ کیلومتر تحویل شبکه ریلی شد

حمد محمدی مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک

واگن‌های تحویل داده شده هر یک ظرفیت ۴۰ مسافر را دارد و از سامانه صوتی و تصویری مطابق با استانداردهای جهانی، طراحی منحصر به فرد و سرویس‌های بهداشتی مطابق با فرهنگ ایرانی اسلامی برخوردار است.

در شرایط کنونی به دلیل محدودیت اعتبار و عدم پرداخت تسهیلات به شرکت‌های واگن‌سازی٬ این شرکت‌ها عملا تعطیل هستند و با کمتر از ۲۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند.

سیداحمدحسینی سمنانی مدیرکارخانه شرکت واگن ‌سازی کوثر

 

دولت در سال‌های پیشین برای ترغیب سرمایه‌گذار از بخش جاده‌ای به بخش ریلی تعهداتی در قبال تولیدکنندگان داشت که این تعهدات در زمان تحریم‌ها عملی نشد

دولت قبل هزار دستگاه واگن هم به شبکه ریلی وارد نکرد/لغو تحریم‌ها به نفع صنعت ریلی است

كاهش تعرفه دسترسي حمل ريلي از ۵۵ درصد به ۳۱ درصد درسال ۹۳ به منظور ايجاد فضاي رقابتي با جاده بوده است.

محسن پورسيدآقايي مديرعامل راه آهن

به منظور تقويت حمل و نقل تركيبي؛ شركتهاي بازرگاني داراي ترابري جاده اي مي توانند نسبت به سرمايه گذاري و خريد واگن اقدام كنند.

تسهیل مبادلات مرزی برای توسعه مبادلات تجاری، عبور ۱۰ میلیون تن بار از قزاقستان از طریق خط راه آهن از جمله محورهای مذاکره با وزیرخارجه ترکمنستان بود.

عباس آخوندی در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری های اقتصادی ایران و ترکمنستان

این امکان به وجود آمد است که که خط ریلی سرخس به بندرعباس متصل شود که در قالب کریدور شمال به جنوب تعریف می‌شود./ همچنین کریدور ریلی دیگری در شرق دریای خزر قرار دارد که از قزاقستان و ترکمنستان عبور می‌کند و اینچه برون را به خلیج فارس متصل می‌کند.

نظر شما