به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، اخبار و وقایع مهم حوزه ریلی در هفتهای که گذشت به شرح زیر است:
راهآهن برای سفرهای تابستانی در هر ماه ظرفیت جابهجایی سه میلیون مسافر را ایجاد کرده است/ چنانچه ضریب اشغالها بالا برود و درخواست سفر افزایش یابد٬ آمادگی اضافه کردن قطارهای اضافی و فوقالعاده را داریم. | مرتضی جعفری مدیرکل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راهآهن |
شركت راه آهن ۱۰۰ درصد هزينه بليت مسافران قطار سانحه ديده مشهد – اصفهان كه با تعويض قطار به مقصد اعزام شدند را پرداخت خواهد كرد. | |
مسافرانی که در سانحه قطار بودند به مدت يك ماه فرصت دارند تا با در دست داشتن بليت ومدارك لازم به تمامي آژانس هاي مسافرتي سطح كشور مراجعه و نسبت به دريافت هزينه بليت خود اقدام كنند. | |
عملیات زیرسازی در حدفاصل ایستگاهای مهاباد تا نقده و ارومیه ادامه دارد و ساخت و ساز ساختمان اصلی ایستگاه راه آهن ارومیه با پیشرفت اجرایی ۷۱ درصد در دست اجراست./ عملیات زیرسازی خط ریلی مهاباد -نقده ۹۱ درصد پیشرفت اجرایی دارد و ساختمان اصلی ایستگاه راه آهن نقده تا پایان امسال افتتاح می شود. | علی نورزاد مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه حمل ونقل |
تاکنون ۲۴۵ میلیارد برای پروژه ملی احداث راه آهن مراغه- ارومیه هزینه شده است | |
۴۴۰ مسافر از سانحه ی قطار مشهد-اصفهان در سلامت کامل به اصفهان اعزام شدند. | محمد ابراهیم اقبالی مدیرکل راه آهن شرق |
با وجود اینکه هنوز علت حادثه به طور کامل مشخص نشده است ولی به نظر میرسد سرعت قطار برای ورود به ایستگاه بالاتر از حد مجاز بوده و همین عامل باعث خروج قطار از ریل شده است./۵ واگن از ۹ واگن قطار به خارج از ریل رفتند | |
نخستین سری از واگنهای مسافری با سرعت ۱۶۰ کیلومتر تحویل شبکه ریلی شد | حمد محمدی مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک |
واگنهای تحویل داده شده هر یک ظرفیت ۴۰ مسافر را دارد و از سامانه صوتی و تصویری مطابق با استانداردهای جهانی، طراحی منحصر به فرد و سرویسهای بهداشتی مطابق با فرهنگ ایرانی اسلامی برخوردار است. | |
در شرایط کنونی به دلیل محدودیت اعتبار و عدم پرداخت تسهیلات به شرکتهای واگنسازی٬ این شرکتها عملا تعطیل هستند و با کمتر از ۲۰ درصد ظرفیت خود کار میکنند. | سیداحمدحسینی سمنانی مدیرکارخانه شرکت واگن سازی کوثر
|
دولت در سالهای پیشین برای ترغیب سرمایهگذار از بخش جادهای به بخش ریلی تعهداتی در قبال تولیدکنندگان داشت که این تعهدات در زمان تحریمها عملی نشد | |
دولت قبل هزار دستگاه واگن هم به شبکه ریلی وارد نکرد/لغو تحریمها به نفع صنعت ریلی است | |
كاهش تعرفه دسترسي حمل ريلي از ۵۵ درصد به ۳۱ درصد درسال ۹۳ به منظور ايجاد فضاي رقابتي با جاده بوده است. | محسن پورسيدآقايي مديرعامل راه آهن |
به منظور تقويت حمل و نقل تركيبي؛ شركتهاي بازرگاني داراي ترابري جاده اي مي توانند نسبت به سرمايه گذاري و خريد واگن اقدام كنند. | |
تسهیل مبادلات مرزی برای توسعه مبادلات تجاری، عبور ۱۰ میلیون تن بار از قزاقستان از طریق خط راه آهن از جمله محورهای مذاکره با وزیرخارجه ترکمنستان بود. | عباس آخوندی در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری های اقتصادی ایران و ترکمنستان |
این امکان به وجود آمد است که که خط ریلی سرخس به بندرعباس متصل شود که در قالب کریدور شمال به جنوب تعریف میشود./ همچنین کریدور ریلی دیگری در شرق دریای خزر قرار دارد که از قزاقستان و ترکمنستان عبور میکند و اینچه برون را به خلیج فارس متصل میکند. |
نظر شما