شناسهٔ خبر: 100070 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مسئول مدیریت بحران و پدافند غیر عامل خبر داد:

برگزاری کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل و نقش آن در مدیریت بحران

مازندران مسئول مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از برگزاری کارگاه آموزشی یک روزه پدافند غیرعامل و نقش آن در مدیریت بحران ها با حضور روسای ستادی و تابعه این اداره کل با هدف بهره گیری از ظرفیت ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (مازندران)، مسیب رضایی محمودی با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه دستگاه های اجرایی به موضوع پدافند غیرعامل، کارکردها و حوزه های مختلف پدافند غیرعامل را تشریح کرد.

وی اظهار داشت: در این دوره که به مدت ۸ ساعت و با حضور مدرس تخصصی برگزار شد، فراگیران با مباني؛ اصول، شيوه هاي پدافندغيرعامل و راهكارهاي اجرايي مديريت بحران درصحنه آشنا شدند.

مسئول مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران ایجاد امنیت درجامعه و کشور در گرو تفهیم کامل اصول پدافند غیرعامل در اجتماع و آگاهی دادن از تهدیدات و خطرات موجود به جامعه و ارائه راهکارهای مقابله با این تهدیدات است.

وی افزود: پدافند غیرعامل یعنی تامین امنیت روانی جانی و مالی افراد با پیش بینی تمهیدات ایمنی ،امنیتی و احتیاطی در برابر خطرات و تهدیدات، که امری صلح طلبانه، فطری و دفاعی در کل بشریت می باشد. بر این اساس گام نخست در پیاده سازی ضوابط پدافند غیرعامل و متعابا مصون سازی کشور در برابر تهدیدات، فرهنگ سازی اصولی و ارائه آموزشهای هدفمند در جامعه است.

وی ادامه داد: از آنجا که بر اساس سیاستهای کلی نظام در موضوع پدافندغیرعامل، فرهنگ سازی و آموزش عمومی در زمینه به کارگیری اصول و ضوابط پدافندغیرعامل در بخش دولتی و غیردولتی، پیش بینی مواد درستی در سطوح مختلف آموزشی و توسعه تحقیقات از وظایف اصلی سازمان پدافندغیرعامل می باشد، لذا هدفمند سازی آموزش در سازمانهای مختلف مستلزم ایجاد اراده جمعی مسئولین و متخصصان امر بوده و چالشی جمعی و جهادی را طلب است.

مسئول مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران همچنین از برگزاری مانور ماشین آلات راهداری خبر داد و هدف از اجرای این مانور را سنجش میزان آمادگی و تعیین مشکلات، نواقص و عوامل موثر در حضور به موقع و موثر عوامل صحنه تصادفات توسط دستگاه های درگیر در امداد رسانی جاده ای و پیشگیری از تهدیدات و افزایش امنیت جان انسان‌ها در بالاترین سطح ممکن اعلام کرد.