شناسهٔ خبر: 100113 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

 معاون راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری استان خبر داد:

بهسازی ۱۰۲ کیلومتر از راههای روستایی استان اردبیل

شن‌ریزی و بهسازی ۱۷کیلومتر راه روستایی پلدختر لرستان.jpg  معاون راه های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با تلاش راهداران دیار سبلان ۱۰۲ کیلومتر از راه‌های روستایی با اعتبار ۵۱۰ میلیارد ریال بهسازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، منصور نجفقلی زاده در بازدید از محورهای فرعی و روستایی شهرستان انگوت افزود: از این میزان ۲۵ کیلومتر با صرف اعتباری بالغ بر۲۵۰ میلیارد ریال در۷ ماه گذشته آسفالت شده و چنانچه قیر مورد نیاز پروژه ها در موعد مقرر در اختیار این اداره کل قرار می گرفت، به طور قطع آسفالت بیشتری از مقدار ذکر شده  صورت می گرفت.

وی نبود قیر و عدم تخصیص اعتبارات لازم را از اصلی‌ترین مشکلات راه‌های روستایی استان دانست و خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل و قول مساعد وزیر راه و شهرسازی در خصوص تامین اعتبار ۱۶۰۰ میلیارد ریالی درحوزه ساخت و توسعه راه های روستایی برای بهسازی و آسفالت راههای روستایی بالای ۵۰ خانوار و اعتبار جدول ۱-۱۰ که نتیجه پیگیری نمایندگان پرتلاش استان که به مبلغ ۸۶۰ میلیارد ریال است شاهد تحول در حوزه ساخت راههای روستایی خواهیم بود.

معاون راههای فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اظهار امیدواری کرد: با تخصیص ۱۰۰درصدی اعتبارات اشاره شده سال آینده حداقل ۱۵۰ کیلومتر بهسازی و ۱۰۰ کیلومتر نیز در حوزه ساخت راه های روستایی آسفالت اجرا شود.

نجفقلی زاده از آسفالت بودن ۵۸ درصد از راه‌های روستایی استان اردبیل خبر داد و گفت: متوسط راه روستایی آسفالت در کشور ۵۲ درصد بوده که میانگین راه روستایی آسفالت در استان اردبیل از متوسط کشوری بیشتر است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه راه ۵۸ درصد از روستاهای استان آسفالت است، اما به علت پر جمعیت بودن این روستاها، ۹۵ درصد خانوارهای روستایی استان تحت پوشش جاده‌های آسفالته هستند.

معاون راه های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: برای احداث و آسفالت هر کیلومتر راه روستایی بیش از ۲ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی بیان کرد: اعتبارات ملی ساخت و توسعه راه‌های روستایی سال گذشته حذف و مقرر شد تا از محل اعتبارات استانی تامین شود که متاسفانه اعتبارات استانی نیز جواب‌گوی اجرای پروژه حوزه روستایی نیست.

نجفقلی زاده از فرمانداران شهرستانها خواست تا در تخصیص به موقع اعتبارات اهتمام ویژه ای داشته باشند و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل را در خدمت رسانی به مردم عزیز به ویژه اهالی نجیب و پرتلاش ساکن در روستاها بیش از پیش یاری کنند.