شناسهٔ خبر: 100126 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس خبر داد:

پایان عملیات تکمیل سایت رادار تنگریز تا ۸ ماه دیگر/ استقرار نظام یکپارچه فروش در فرودگاه شیراز

فرودگاه شیراز مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس از پایان عملیات تکمیل سایت رادار تنگریز تا ۸ ماه دیگر خبر داد.

غلامرضا کریم‌آقایی. مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از آغاز به کار پروژه تکمیل سایت رادار تنگریز در این استان خبر داد و گفت: پیمانکار از حدود دو هفته قبل، این پروژه را تحویل گرفته است و طیق برنامه‌ریزی تا ۸ ماه دیگر به اتمام می‌رسد. این پروژه اکنون پیشرفت حدود ۴۰ درصدی دارد.

وی ادامه داد: تکمیل سایت رادار تنگریز تاثیر به سزایی در افزایش ایمنی فرودگاه شیراز و پروازهای منطقه جنوب-غرب کشور خواهد داشت.

کریم آقایی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در فرودگاه‌های استان فارس گفت: به تازگی پروژه حصارکشی فرودگاه دارآب نیز آغاز شده است.

وی از ایجاد دو پایگاه واکسیناسیون علیه کرونا در فرودگاه شیراز و ایجاد سامانه یکپارچه فروش در این فرودگاه به عنوان دیگر اقدامات انجام شده در فرودگاه‌های فارس یاد کرد و افزود: با ایجاد این سامانه تمام فروش مربوط به غرفه‌های فرودگاه به صورت یکپارچه و الکترونیکی انجام شده و عوارض و مالیات این فروش‌ها مستقیما به حساب‌های مربوطه واریز می‌شود.

کریم‌آقایی در ادامه به آمار پروازهای فرودگاه شیراز اشاره کرد و گفت: در نیمه نخست سال جاری، پروازهای فرودگاه شیراز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷ درصد رشد داشته است. 

وی با بیان اینکه فرودگاه بین‌المللی شیراز رتبه سوم را به لحاظ پرواز در میان فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در شهریور ماه از آن خود کرده است، افزود: این فرودگاه در نشست و برخاست هواپیما با ۵ درصد رشد و در اعزام و پذیرش مسافران نیز با ۷ درصد رشد نسبت به شهریور سال گذشته روبرو بوده است.

این مدیر ارشد فرودگاهی در پایان از برقراری مجدد پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» از فرودگاه شیراز به مقصد کویت خبر داد.