شناسهٔ خبر: 10015 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در جمع خبرنگاران مطرح شد:

آخوندي: باید پنجره‌ جدیدی در تعاملات با فرانسه باز شود/ مذاکره مستقيم با ایرباس برای نوسازی ناوگان هوایی ایران/ ۵۰ درصد ناوگان هوایی ایران ایرباس است

مصاحبه وزیر خارجه فرانسه و وزیر راه وزیر راه و شهرسازی از مذاکره با ایرباس برای نوسازی ناوگان هوایی ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی بعد از مذاکره خصوصی با لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایران و فرانسه روابط تجاری تاریخی دارند، اظهار کرد: همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف هوایی، ریلی، جاده‌ای و دریایی با شرکت‌های فرانسوي سابقه دیرینه دارد.

وي افزود: شركت‌هاي مختلف ايراني و فرانسوي از گذشته رابطه گسترده‌اي داشته‌اند. در سفر چندي پيش بنده به پاريس و همچنين سفر هيات فرانسوي به ايران در ارتباط با حوزه هوايي صحبت‌هاي مختلفي صورت گرفت.

وزير راه و شهرسازي درباره نوسازی ناوگان هوایی کشور نیز گفت: ایرباس به عنوان یکی از شرکت‌های هواپیمایی اروپایی حدود ۵۰ درصد از ناوگان هوایی ایران را تشكيل مي‌دهد و در این زمینه برای نوسازی ناوگان هوایی کشور در حال مذاکره مستقيم با شرکت ایرباس هستیم.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به خبرنگار TF1 در زمينه تأثیر عملکرد وزیر خارجه فرانسه در مذاکرات اخیر 5+1 در روابط اقتصادی بعدی ایران و فرانسه نيز گفت: من فکر می‌کنم باید پنجره‌ای جدید باز شود تا بتوان برای آینده فکر کرد. به عقیده من بهتر است رویکرد جدیدی را آغاز کنیم./

نظر شما