شناسهٔ خبر: 100386 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان:

۲۳۵ هزار واحد مسکن نهضت ملی در استان فارس احداث می شود

235 هزار واحد مسکن نهضت ملی-راه و شهرسازی فارس.JPG مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: سهمیه استان فارس در طرح نهضت ملی مسکن سالیانه ۵۹ هزار واحد است که طی ۴ سال ۲۳۵ هزار واحد در استان فارس احداث می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (فارس)، جعفر زاهدی، مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: بعد از تصویب قانون طرح جهش تولید مسکن در شهریور ماه امسال موضوع احداث یک میلیون واحد مسکونی در سال در دستور کار وزارت راه و شهرسازی  قرار گرفت به همین منظور برای اجرایی کردن این موضوع و در فاز اول ثبت نام و نیاز سنجی از متقاضیان سراسر کشور به صورت همزمان در سامانه‌ای که به این منظور طراحی شده آغاز شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس با اشاره به آخرین وضعیت ثبت نام طرح جهش مسکن در این استان، افزود: ۲۴شهر در استان فارس درفاز نخست در لیست ثبت نامهای کشور قرار گرفت، که تا کنون ۸۲ هزارنفراز متقاضیان توانسته اند در طرح نهضت ساخت مسکن ثبت نام کنند.

وی خاطر نشان کرد  برای ۱۰۲ شهر در استان فارس برنامه تامین زمین و ثبت نام از متقاضیان مسکن در دستور کار قرار گرفته است  که هم استانی‌های عزیز می توانند در مراحل بعدی در شهر محل اقامت خود ثبت نام کنند .

وی در خصوص این چهار شرط، افزود: اولین شرط ، متقاضی باید ساکن شهر مورد تقاضا در طی ۵ سال گذشته باشد.  دوم سابقه استفاده از امکانات دولتی مسکن  را نداشته باشند ، سوم  متاهل یا سرپرست خانوار باشند و چهارم از ۸۴/۱/۱ تا امروز براساس استعلامی که از ثبت اسناد به عمل می‌آید فاقد سابقه مالکیت شخصی باشند.
مدیر کل راه و شهرسازی  فارس گفت: البته در این بین برای خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال بهره مندی از این طرح و همچنین مردان مجرد بالای ۴۵ سال و بیماران خاص بدون داشتن شرط تاهل می توانند در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند.

جعفر زاهدی متذکر شد: متقاضیان برای ثبت نام به سامانه SAMAN.MRUD.IR مراجعه کنند.