شناسهٔ خبر: 10042 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مهرآبادی در همدان مطرح کرد:

طرح مسکن مهر در سال ۹۵ به پایان می‌رسد/ جزئیات ساخت مدارس و مساجد مسکن مهر/ آخرین تصمیمات برای واحدهای بدون متقاضی شهر فامنین

مسکن مهر همدان قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: اتمام طرح احداث واحدهای مسکن مهر تا پایان سال ۹۵ از برنامه‌های دولت یازدهم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، احمد اصغری مهرآبادی روز پنجشنبه هشتم مرداد در بازدید از طرح مسکن مهر شهرستان فامنین در استان همدان افزود: دولت در ساخت مسکن مهر، زمین را رایگان در اختیار این طرح قرار داده و در ادامه از طریق آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی اجرا می‌شود.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر همچنین اظهار داشت: تسهیلات بانکی ساخت مسکن مهر از ۲۰۰ میلیون ریال به ۳۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

به گفته اصغری مهرآبادی، دولت در ساخت مسکن مهر باید خدمات زیربنایی و آماده‌سازی را انجام دهد و از اعتبارات دولتی نمی‌توان برای اجرای این طرح استفاده کرد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر بیان کرد: ۴۰۰ مدرسه و ۴۰۷ مسجد در طرح‌های مسکن مهر مناطق مختلف کشور در حال ساخت بوده که تاکنون ۵۰ درصد آنها بهره‌برداری شده است.

وی ادامه داد: همچنین ساخت یک هزار و ۵۰۰ مدرسه در طرح‌های مسکن مهر کشور آغاز شده که دولت یک سوم هزینه آن را تقبل می‌کند و بقیه را استان‌ها باید از منابع استانی پیگیری کنند.

مهرآبادی در مورد مسکن مهر شهر فامنین که متقاضی اندکی دارد نیز گفت: تا زمانی که برای این واحدها، متقاضی پیدا شود باید اعتباراتی از طریق تنخواه در نظر گرفته شود تا بتوان این واحدها را به کمیته امداد و بهزیستی که متقاضی آن هستند، تحویل داد و یا به صورت خانه‌های سازمانی بهره‌برداری شود.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر اضافه کرد: هم اکنون ۲۰۰ هزار مددجوی متقاضی زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی در سطح کشور وجود دارند که می‌توانند متقاضی این گونه واحدها باشند.

پیمانکار مسکن مهر ۳۳۸ واحدی شهر فامنین نیز گفت: ۶۷ واحد از این مسکن‌ها دارای متقاضی بوده و بقیه متقاضی ندارند.

محمد بهرامی‌راد با بیان اینکه این طرح ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: معطل ماندن این طرح نیمه‌کاره به یک معضل تبدیل شده که تکمیل آن می‌تواند تحولی در این شهرستان ایجاد کند.

وی اضافه کرد: برای اجرای این کار تاکنون ۶۵ میلیارد ریال هزینه شده و متقاضیان تنها سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه کرده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه به فامنین سفر کرد و از روند ساخت واحدهای مسکن مهر این شهرستان بازدید کرد.

شهرستان فامنین با بیش از ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۶۵ کیلومتری شهر همدان واقع است./

نظر شما