شناسهٔ خبر: 100449 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اعطای اعتبارنامه اعضای هیئت مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی

اعتبارنامه مراسم اعطای اعتبارنامه اعضای هیئت مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)،مراسم اعطای اعتبارنامه اعضای هیئت مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی با حضور اعضای هیئت نظارت و اجرایی انتخابات، منتخبین نهمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان حضور داشتند، معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با تأکید بر عزم همگانی برای تحقق قانون جهش تولید مسکن گفت: برنامه اجرایی طراحی شده در قانون جهش تولید مسکن هدفمند است و می‌توان با مشارکت جامعه مهندسی و دیگر دستگاه‌ها گام‌های بزرگی در خانه‌دار شدن مردم برداشت.

آیدین رحمانی در این مراسم ضمن تبریک به اعضای هیئت مدیره دوره نهم در خصوص ضرورت اعتلای جایگاه مهندسی در جامعه و خدمت بیش از پیش به توسعه شهری، تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی آذربایجان‌غربی باید بسترهای بهره‌مندی کشورهای همسایه از دانش، تخصص و تجربه کم‌نظیر جامعه مهندسی استان فراهم شود.

وی با بیان اینکه نگاه همه‌‌جانبه به مباحث شهرسازی  نیاز روز طراحی شهرهای است، ادامه داد: توجه به رعایت مقررات ملی ساختمان، شناسایی به هنگام مشکلات شهری و اتخاذ تصمیم‌های سازنده منافع عمومی را تامین می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در این مراسم با تأکید بر اینکه خدمات جامعه مهندسی در تمام عرصه‌های راه و شهرسازی نمود دارد، گفت: ساخت و توسعه بیش از ٣٠٠ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی و اهتمام ویژه برای تولید ۴٢ هزار واحد مسکن در قانون جهش تولید مسکن نمونه عینی از تلاش و همت مهندسان برای ارتقای شاخص‌های توسعه به شمار می‌رود.

سیدمحسن حمزه‌لو  با اعلام اینکه برای اجرای نهضت ملی مسکن برای ٢ هزار واحد مسکونی زمین به شکل گروهی اقدام شده، افزود:  با توجه به منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت مردمی، ایران قوی در اجرای قانون جهش تولید مشکل تأمین زمین وجود ندارد و با مساعدت دستگاه قضایی توانستیم ٢۴ هزار  هکتار اراضی ملی و دولتی در داخل حریم از منابع طبیعی تحصیل کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی یادآور شد: ظرفیت‌های قانونی استفاده از اراضی دولتی ابلاغ شده که تغییر کاربری زمین‌ها، الحاق به محدوده و شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی از جمله آن‌هاست.

در پایان احکام هیئت مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اعطا و از زحمات و تلاش‌های هیئت اجرایی انتخابات قدردانی شد.