شناسهٔ خبر: 10050 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سیلاب مسیر بجنورد- جنگل گلستان را بست

خسارات سیل بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب، عصر پنجشنبه منجر به بسته شدن محور پرتردد غربی خراسان شمالی در حدفاصل بجنورد - جنگل گلستان شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی پنجشنبه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: جریان سیلاب در سطح جاده در منطقه باش کلاته، در حدفاصل چمن بید - دوراهی جاجرم پلیس راه را مجبور کرد که برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی ، برای مدتی این محور را به روی خودروها ببندد.

حسین عظیمی افزود: دو خودرو سواری پراید و پژو ۴۰۵ نیز که در سیلاب گرفتار آمده بودند با کمک نیروهای راهداری و هلال احمر رهایی یافتند و به سرنشینان آنان هیچ گونه آسیبی نرسید.

وی با اشاره به شدت بارش های عصر امروز در بخش های سه گانه شهرستان راز و جرگلان و نیز بخش سملقان شهرستان مانه و سملقان گفت: سیلاب موجب رسوب گذاری در مسیرهای روستایی شده که اکنون گروههای راهداری در حال رسوب برداری از سطح جاده ها هستند.

عظیمی همچنین از آب گرفتگی برخی منازل روستایی منطقه زرد و کاستان در ماتنه و سملقان خبر داد و گفت: گروههای امدادی جمعیت هلال احمر برای کمک به روستاییان این منطقه اعزام شده اند.

مدیرکل دفتر بحران استان خراسان شمالی، اقدام ارزنده اداره کل هواشناسی این استان و هشدار به موقع از احتمال جاری شدن سیل را قابل تقدیر دانست و گفت: با توجه به این هشدار آمادگی لازم برای مدیریت حادثه و مقابله با مشکلات احتمالی وجود داشت.

عظیمی افزود: با توجه به هشدار داده شده، همه دستگاه های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خراسان شمالی از صبح امروز در آمادگی کامل به سر می بردند و بموقع نیز وارد عمل شدند.

استان ۹۰۰ هزار نفری خراسان شمالی از نظر سیل خیزی در رده دوم استانهای کشور قرار دارد.

بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در هفته گذشته نیز حدود ۱۰۰ میلیارد ریال به بخشهای زراعی و باغی، راههای روستایی و منابع آبی این استان خسارت زده بود.

نظر شما