شناسهٔ خبر: 100541 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

اولویت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اصلاح فرآیندها کاهش زمان و برخوردبا فساد است

داریوش امانی در فرآیند بازنگری در روال‌های اداری رویکرد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پیشگیری،بازدارندگی و برخورد قاطع با متخلفان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی ، معاون وزیر راه و شهر سازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در جلسه کمیته ارتقاء سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم با تاکید بر اصلاح فرآیندها و نظارت مستمر بر اجرای فرآیندهای اصلاحی افزود: بسیاری از فرآیندهای سازمان در زمینه قراردادها نیازمند اصلاح است و برای هر مرحله از روال‌های انجام کار بایستی زمانبندی و برآورد هزینه مشص شود تا ازبروز آسیب و فساد پیشگیری شود.

امانی به ابعاد مختلف شناسایی نقاط آسیب‌پذیری سازمان اشاره کرد و افزود: سلامت اداری یکی از خواست‌های سازمان است به طوری که نظام اداری یک ابزار توزیع عادلانه خدمت به عموم شهروندان باشد و سلامت نظام اداری شامل مجموعه‌ای از خصایص نسبتا پایدار که انطباق با شرایط محیط، روحیه بالای نیروی کار، کفایت برای حل مشکلات و سرعت عمل را به همراه دارد.

وی خاطر نشان کرد:بازنگری ،بررسی، احصاء و برخورد قاطعانه با تخلفات موجب سلامت اداری و صیانت از آن می‌شود.

وی خواستار تدوین شاخص‌های سلامت، سنجش و پایش میزان سلامت و فساد اداری از وضع موجود سازمان برای ارتقای سلامت رفتار مدیران و کارکنان، درراستای سلامت اداری شد.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گفتنی است در این جلسه هریک از اعضای کمیته پیشنهادهایی را برای بهبود وضعیت موجود اعلام کردند و مقرر شد جلسات این کمیته با توجه به رفع محدودیت‌های کرونایی بصورت حضوری و منظم برگزار گردد.