شناسهٔ خبر: 100630 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان خبر داد:

جاده گنجنامه - تویسرکان بسته شد

صادقی راد جاده کوهستانی همدان - تویسرکان از مسیر گنجنامه به علت ریزش برف و نداشتن ایمنی کافی تا مساعد شدن هوا مسدود شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان (همدان)، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: هر سال با آغاز فصل سرما و ریزش برف، جاده قدیمی گنجنامه - تویسرکان به علت پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی و ایمنی کاربران، از هر ۲ طرف بسته می‌شود.

صفر صادقی راد افزود: با توجه به ریزش برف و نبود امکان برای بازگشایی این جاده کوهستانی، احتمال بروز سوانح رانندگی از جمله خروج خودرو از مسیر اصلی و سقوط در پرتگاه وجود دارد.

وی تأکید کرد: این مسیر به دلیل شیب‌های تند، پیچ‌های خطرناک و پرتگاه‌های خطرآفرین، ریزش سنگ و برفگیر بودن همه ساله با نزدیک شدن به فصل زمستان مسدود می‌شود.ین مسئول تصریح کرد: با توجه به مصوبه شورای تأمین و ستاد بحران استان مبنی بر تشکیل کارگروهی در خصوص انسداد این مسیر، موضوع در دستور کار راهداری و پلیس راه قرار گرفته و این اقدام با هماهنگی فرماندار همدان و تویسرکان انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان افزود: شهروندان می‌توانند به جای جاده گنجنامه - تویسرکان، از مسیر‌های جایگزین «همدان - جوکار - تویسرکان» و یا «همدان - اسدآباد - تویسرکان» برای تردد استفاده کنند.