شناسهٔ خبر: 100642 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

آغاز آواربرداری ۲ هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی زلزله‌زده هرمزگان/تامین اراضی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی شهری نهضت ملی/ضوابط صرفه‌جویی انرژی در ساختمان‌ها ابلاغ شد

شهر تهران آغاز آواربرداری ۲ هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی زلزله‌زده هرمزگان، امکان ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۴۵ سال در سامانه نهضت ملی مسکن، تامین اراضی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، بخشی از مهمترین خبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

تامین زمین برای احداث ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی شهری

وزیر راه و شهرسازی از تامین زمین برای احداث و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی شهری در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

عملیات اجرایی ۱۷ هزار و ۴۳۰ واحد نهضت ملی مسکن در زنجان آغاز شد

همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان زنجان، عملیات اجرایی ۱۷ هزار و۴۳۰ واحد نهضت ملی مسکن، آغاز شد.

تعیین تکلیف زمین های باقی مانده طرح نهضت ملی مسکن تا یک ماه آینده

وزیر راه و شهرسازی از تعیین تکلیف زمین طرح نهضت ملی مسکن تا یک ماه آینده خبر داد.

پیشتازی زنجان در طرح نهضت ملی مسکن

قاسمی به بخش مسکن استان زنجان نیز اشاره کرد و گفت: امروز در استان زنجان با توجه به مسکن روستایی در حال احداث توسط بنیاد مسکن، آنچه پیشتر عملیات اجرایی آن آغاز شده و آنچه امروز آغاز شد، بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در قالب سهمیه استان از دو میلیون واحد مسکونی فاز اول نهضت ملی مسکن در حال ساخت است و می‌توان گفت استان زنجان در این طرح پیشتاز بوده است.

معاون اول رییس‌جمهور ضوابط صرفه‌جویی انرژی در ساختمان‌ها را ابلاغ کرد

معاون اول رییس جمهوری مصوبه هیات دولت درباره «ضوابط صرفه جویی انرژی در ساختمان‌ها» و اصلاحیه آیین نامه اجرایی تعیین ارزیابی تجربه پیمانکار را برای اجرا ابلاغ کرد.

معاون اول رییس‌جمهور از مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان بازدید کرد

معاون اول رییس‌جمهور از برخی مناطق زلزله‌زده و آسیب‌دیده استان هرمزگان بازدید کرد و از نزدیک در جریان میزان خسارات و آسیب‌ها قرار گرفت.

صنعت ساختمان از نظر کیفیت، قیمت و سرعت متحول می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ضرورت دارد صنعت ساختمان از نظر کیفیت، قیمت و سرعت در ساخت متحول شود، اظهار داشت: ایران به اندازه کافی مواد و مصالح و سازنده مسکن دارد اما لازم است فناوری‌های صنعتی سازی ساختمان دنبال شود.

اراضی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن تامین شد

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با اعلام آغاز احداث ۷۰۰ هزار واحد نهضت ملی در کشور و تامین اراضی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد طرح از توافق وزارت راه با بنیاد مستضعفان و قرارگاه خاتم‌الانبیا برای احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکن محرومان، خبر داد.

امکان ساخت‌وساز توسط بخش خصوصی و خودمالکان تقویت‌ می شود

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مدیران راه و شهرسازی استان‌ها در اجرای نهضت ملی مسکن نقش اصلی را دارند، بر تعامل مناسب مدیران کل راه و شهرسازی و استانداران با شهرداری‌ها برای ارایه به موقع پروانه ساختمان برای تسهیل در اجرای نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

۲هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی بر اثر زلزله هرمزگان آسیب دید

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بر اثر زلزله با بزرگی ۶.۴ در هرمزگان، ۲ هزار و ۷۵۰ واحد آسیب دیدند. معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بیان جزئیات تسهیلاتی که مقرر است تا به زلزله‌زدگان هرمزگان در دو بخش احداثی و تعمیراتی تعلق بگیرد، گفت: با توجه به اینکه مردم منطقه از نظر مالی جزو اقشار کم‌درآمدی محسوب می‌شوند، پیشنهاد تسهیلات ارایه شده است که این تسهیلات برای واحدهای احداثی در مجموع ۲۵۰ میلیون تومان است که شامل ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره ساخت، ۳۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره لوازم‌خانگی و ۷۰ میلیون تومان بلاعوض (اسکان موقت و کمک معیشتی و...) است.

۱۰ هزار هکتار اراضی برای اجرای نهضت ملی مسکن تخصیص یافت

معاون مسکن و ساختمان از تخصیص ۱۰ هزار هکتار اراضی برای اجرای نهضت ملی مسکن در مرحله نخست ثبت‌نام طرح، خبر داد.

نهضت ملی مسکن با صدور به موقع پروانه‌های ساختمانی وارد فاز اجرایی می‌شود

معاون مسکن و ساختمان با تاکید بر اینکه در توافق وزارتخانه‌های راه با کشور، صدور پروانه ساختمانی برای اجرای نهضت ملی مسکن تسریع‌ می‌شود، گفت: موضوع تامین زمین که سبب تسریع در سرعت اجرای نهضت ملی مسکن و تعداد واحدها می‌شود باید در اولویت نخست مدیران استانی باشد.

امکان ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۴۵ سال و بیماران خاص در نهضت ملی مسکن فراهم شد

معاون مسکن و ساختمان از امکان ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن و بیماران خاص در نهضت ملی مسکن، بر اساس مصوبه تازه هیات دولت، خبر داد.

امکان ثبت‌نام ساکنان ۱۱ کلانشهر در شهرهای جدید برای نهضت ملی مسکن فراهم شد

بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افرادی که ساکن برخی کلانشهرها هستند این امکان را دارند که در شهرهای‌جدید ثبت‌نام کنند.

کاهش مخاطرات زلزله با رعایت مقررات ملی و کنترل ساختمان و آیین‌نامه ۲۸۰۰

محمد شکرچی‌زاده رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: هرچه که به سمت رعایت مقررات ملی ساختمان و آیین‌نامه ۲۸۰۰ در ساخت و سازهای جدید پیش برویم، می‌توانیم خسارت‌های ناشی از زلزله و دیگر حوادث را کاهش بدهیم.

توانمندی شرکت‌های دانش بنیان در اجرای نهضت ملی مسکن ارزیابی می‌شود

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن تاکید بر اینکه توانمندی شرکت‌های دانش بنیان در اجرای نهضت ملی مسکن ارزیابی می‌شود، گفت: اطلاعات به روز شده شرکت‌ها در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد.

آغاز پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی بانک مسکن به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

بانک مسکن به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، تسهیلات قرض الحسنه ساخت یا خرید مسکن پرداخت می‌کند.

احداث کتابخانه‌ها و کانون‌های پرورش فکری از اولویت‌های فرهنگی در شهرهای جدید

برنامه احداث ۶۰ کتابخانه و سرای کتاب در قالب کتابخانه‌های عمومی، فرهنگسراها و کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرهای جدید تا پایان دولت سیزدهم تدوین شده که هم‌اکنون بیش از ۱۰ کتابخانه و سرای کتاب در این شهرها در حال ساخت است.