شناسهٔ خبر: 100657 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:‌

بازید فنی یک هزار و ۸۵۹ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای سیستان و بلوچستان

بازید فنی یک هزار و 859 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای سیستان و بلوچستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: در هفت ماهه سال جاری کارشناسان این اداره در قالب ۱۱۴ مانور از یک هزار و ۸۵۹ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی تحت پوشش این اداره کل بازدید فنی داشتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) تیمور باقری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همراه داشتن اقلام ایمنی، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی وسیله نقلیه، وضعیت صندلی‌ها، آج لاستیک، چراغ چشمک زن و مثلث احتیاط و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این بازدید مورد بررسی کارشناسان این اداره کل قرار می گیرند تا مشکلات و تخلفات این حوزه به حداقل برسد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: به هیچ عنوان از تخلف راننده، شرکت و مالک ناوگان حمل و نقل عمومی که دستورالعمل ها و ضوابط بخش حمل و نقل خصوصا ناوگان مسافری در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنند در این حوزه چشم پوشی نخواهد شد و به صورت کامل در این بخش نظارت و رصد صورت می گیرد.

وی ادامه داد: نتایج حاصل از بازدید ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استانی در پایان هرماه جمع بندی و با شناسایی تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱، ۱۲ و ۱۴ استانی و کشوری ارجاع داده می شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل ها رای لازم صادر شود.

باقری خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۹ هزار دستگاه ناوگان باری و مسافری در سیستان و بلوچستان به هموطنان گرامی خدمات ارائه می دهند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تاکید کرد: از مردم و مسافران درخواست می شود هر گونه شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها، رانندگان و مالکان ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت، مالکان و رانندگان رسیدگی شود.