شناسهٔ خبر: 100674 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار اردبیل خبر داد:

ثبت نام ۳۰هزار نفر برای طرح نهضت مسکن ملی در استان اردبیل / رعایت استانداردهای لازم در طراحی شهری

جلسه شورای مسکن اردبیل - استاندار استاندار اردبیل از ثبت نام ۳۰ هزار نفر متقاضی برای طرح نهضت مسکن ملی در سطح استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، سید حامد عاملی استاندار اردبیل در یکصد و سی امین جلسه شورای مسکن استان با اعلام این مطلب اظهار کرد: سهم استان اردبیل برای ۴ سال آینده ۸۰ هزار واحد مسکن از محل طرح نهضت مسکن ملی برآورد شده که تا دو سال آینده باید ۴۰هزار واحد تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه دستگاه های متولی باید با برش شهرستانی نیازهای اساسی این طرح را احصا کنند تصریح کرد: باید در حوزه های مختلف از قبیل سهم بافت فرسوده، خود مالکی ها، سهم بنیاد مستضعفان، کمیته امداد ، بهزیستی ، مساکن روستایی بصورت تفکیک شده مشخص شود تا با کار جهادی و جدی نسبت به ساخت و ساز اقدام شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: با شرایطی که در شورای مسکن طرح ریزی شده به طور قطع تعداد متقاضیان در آینده افزایش می یابد بنابرین با هماهنگی تمام دستگاه های متولی باید زیرساخت های لازم از قبیل آب، برق، محوطه سازی و گاز و... تامین شود.

وی با بیان اینکه در مرحله اول طرح اقدام ملی از ۹۵۰۰ نفر متقاضی ۲۵۰۰نفر حائز شرایط هستند افزود: ۵۴۰ واحد با پیشرفت فیزیکی حداقل ۵۰ درصد در حال ساخت است که برای ۸۰هزار واحد که بر حسب نیاز در ۴ سال آینده احداث خواهد شد، بیش از ۲هزار هکتار در سطح استان زمین نیاز است که باید در اسرع وقت پرونده این موارد تعیین تکلیف شود.

عاملی ادامه داد: با هدفی که دولت دنبال می کند تسهیلات لازم برای متقاضیان ۳۰۰میلیون تومان برای شهرها و برای روستاها نیز ۲۰۰میلیون تومان ابلاغ شده که با افزایش تسهیلات آورده متقاضیان کاهش می یابد و باید مسکن ارزان قیمت در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

این مسوول با بیان اینکه شهرک های مسکن ملی باید با افق حداقل ۵۰ ساله طراحی شود گفت :در طراحی شهری باید استانداردهای لازم کاملا رعایت شود و فضای سبز و طراحی خیابان ها و ... برای حداقل ۵۰ سال آینده مورد توجه قرار گیرد که این طراحی ها برای کاهش آسیب های اجتماعی مفید واقع شود.

استاندار اردبیل از دستگاه های متولی خواست برنامه و سهم دستگاه ها از مسکن ملی را مشخص و وظایف هرکدام در جلسات آتی مطرح شود.