شناسهٔ خبر: 100675 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

اتکا به توان علمی و عملی متخصصان الکترونیک هواپیمایی شرکت، به‌رغم وجود تحریم‌ها/ امکان توسعه حمل‌ونقل هوایی بین ایران و قرقیزستان/ تعامل با کشورهای مختلف در نوسازی ناوگان هوایی/ کاهش قیمت بلیت هواپیما از ابتدای آذرماه با لغو فاصله گذاری اجتماعی در هواپیما

افتتاح رادار کوشک بزم با حضور وزیر راه و شهرسازی امکان توسعه حمل‌ونقل هوایی بین ایران و قرقیزستان و کاهش قیمت بلیت هواپیما از ابتدای آذرماه با لغو فاصله گذاری اجتماعی در هواپیما از اهم اخبار در حوزه هوایی در هفته‌ گذشته هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته‌ای که گذشت در حوزه هوایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

شيوه نامه شناسايی خطر SD11 به فرودگاه‌های کشور ابلاغ شد 

رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران شيوه نامه شناسايی خطر SD11 در راستای پياده‌سازی مديريت ايمنی به فرودگاه‌های کشور ابلاغ کرد.

الکترونيک هواپيمايی؛ حلقه مهم از زنجيره ايمنی در صنعت هوانوردی است 

رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی گفت: متخصصان با وجود تحريم‌های ظالمانه و شيوع ويروس کرونا، با حفظ و نگهداری زيرساخت‌ها و سامانه‌های ارتباطی ناوبری، عمليات نصب، نگهداری، تعمير و پشتيبانی تجهيزات ناوبری زمينی را به‌خوبی عهده‌دار شده و ايمنی پروازها را تضمين کرده اند.

 اتکا به توان علمی و عملی متخصصان الکترونیک هواپیمایی شرکت، به‌رغم وجود تحریم‌ها

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: وظایف پرسنل الکترونیک هواپیمایی ناظر بر نصب و راه‌اندازی، تعمیر و نگهداری سامانه‌های CNS/ATM و کمک ‌بازرسی است.

 امکان توسعه حمل‌ونقل هوایی بین ایران و قرقیزستان

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به امکان توسعه حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و هوایی بین ایران و قرقیزستان گفت: قرقیزستان می‌تواند کریدور ترانزیتی ایران به حوزه شانگهای باشد.

استقبال قرقیزستان از افزایش پروازها میان دو کشور

معاون اول نخست وزیر و وزیر امور اقتصاد و دارایی جمهوری قرقیزستان در دیدار با وزیر راه و شهرسازی پیشنهادی مبنی بر تاسیس صندوق مشترک توسعه اقتصادی دو کشور ارائه داد.

رشد آمار پروازهای داخلی نسبت به مرداد ۱۴۰۰ 

بررسی آمار پروازهای داخلی در مردادماه سال جاری نشان می‌دهد این پروازها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته‌اند.

نصب و بهره‌برداری از تجهيزات پيشرفته بدون اتکا به متخصصين خارجی

مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران گفت: با تلاش متخصصين و مهندسين در حوزه زيرساخت‌های فرودگاهی و هوانوردی در مسير کاهش وابستگی‌ها قرار گرفته‌ایم.

 تعامل با کشورهای مختلف در نوسازی ناوگان هوایی

وزیر راه و شهرسازی گفت: با شروع تحریم‌ها و علی‌رغم همه فشارها بخش هوایی در حوزه داخلی و بین المللی به خوبی مشغول فعالیت است.

صنعت هوانوردی مهم‌ترین موضوع مذاکرات ایران با ۱+۵ بود

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از صنعت هوانوردی مهم‌ترین موضوع مذاکرات ایران با ۱+۵ یاد کرد.

رشد شرکت فرودگاه‌ها در چهار دهه اخير

عضو هيات مديره و راهبر حوزه عمليات هوانوردی گفت: شرکت فرودگاه‌ها با وجود محدوديت‌هايی چون تحريم‌ها رشد و توسعه خوبی داشته و متناسب با اين رشد روز افزون، پيش رفته و اتفاقات بسيار خوبی را رقم زده است و امروز می‌تواند نيازهای خود را برآورده کند.

وجود ظرفیت ارائه خدمات هوانوردی به ۱۸۰۰ پرواز در روز

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: ظرفیت ارائه خدمات هوانوردی به ۱۸۰۰ پرواز در روز وجود دارد.

گسترش ناوگان اولویت سازمان هواپیمایی کشوری است

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه گسترش ناوگان اولویت سازمان هواپیمایی کشوری است، گفت: رقابتی شدن صنعت هوانوردی بر نرخ بلیت هواپیما تاثیرگذار خواهد بود.

کاهش قیمت بلیت هواپیما از ابتدای آذرماه با لغو فاصله گذاری اجتماعی در هواپیما 

در نشست شورای عالی هواپیمایی کشوری مصوب شد که قیمت بلیت هواپیما از ابتدای آذر و همزمان با رفع محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر در پرواز کاهش یابد.

افزایش ۱۰۰ درصدی پروازهای بین‌المللی نسبت به سال گذشته 

بررسی آمار پروازهای خارجی فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در شهریورماه سال جاری نشان می‌دهد این پروازها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته‌اند.

رشد ۳۶ درصدی پروازهای عبوری در مهرماه

تعداد پروازهای عبوری در مهرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد رشد داشته است.